Η ικανοποίηση των ασθενών έχει καθοριστική σημασία στην αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας, εφόσον αναγνωρίζεται διεθνώς ως ένας ιδιαίτερα σημαντικός δείκτης της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας, με αποτέλεσμα τα νοσοκομεία να εμφανίζουν αυξανόμενους ρυθμούς υλοποίησης προγραμμάτων βελτίωσης της ικανοποίησης των ασθενών τους. Στην παρούσα εργασία εξετάζεται η χρήση της Αναλυτικής Ιεραρχικής Διαδικασίας για την αξιολόγηση, σε ότι αφορά την ικανοποίηση των ασθενών, ανάμεσα σε οκτώ νοσοκομεία στα οποία έχει προηγουμένως καταγραφεί μέσω ερωτηματολογίων η ικανοποίηση των ασθενών. Αρχικά διαπιστώνεται με στατιστικές τεχνικές, η ύπαρξη διαφορών μεταξύ των υπηρεσιών που συνθέτουν την ικανοποίηση των ασθενών στα οκτώ νοσοκομεία. Στη συνέχεια εφαρμόζεται η Αναλυτική Ιεραρχική Διαδικασία για να αποτυπώσει την κατάταξη των νοσοκομείων στις επιμέρους υπηρεσίες της ικανοποίησης των ασθενών.