Τα τελευταία χρόνια μέσα στα πλαίσια της μεταρρύθμισης των «μοντέρνων
μαθηματικών» έγινε προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το θέμα της αποτυχίας στα μαθηματικά.
Αρκετές ερευνητικές εργασίες ανέδειξαν τη διαμόρφωση νέων αντιλήψεων και ρευμάτων,
που είχαν ως κοινό χαρακτηριστικό την θέση, ότι: στη διαμόρφωση της μαθηματικής
παιδείας των πολιτών συμβάλλουν από κοινού όλες οι βαθμίδες της εκπαίδευσης
(Καλαβάσης 2002-2003). Το σημαντικό ερευνητικό έργο είχε σαν αποτέλεσμα την
ανάλογη διαμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων, τα οποία σχεδιάσθηκαν έτσι
ώστε να απαντούν σε θεμελιώδη ερωτήματα με σκοπό την καλύτερη και
αποτελεσματικότερη εκπαίδευση των παιδιών στα Μαθηματικά (Χατζηγεωργίου
1998).