Αντικείμενο μελέτης της εργασίας αυτής που ακολουθεί είναι η κατάσταση διατήρησης των τοιχογραφιών του Ιερού Ναού της Υπαπαντής του Κυρίου – Αγίου Λαυρεντίου, στα Μέγαρα. Το μνημείο που έχει κριθεί διατηρητέο, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον τόσο γιατί κτίσθηκε στα ερείπια του αρχαίου Βουλευτήριου των Μεγάρων, όσο και για τις ίδιες τις τοιχογραφίες του. Πρόκειται για τοιχογραφίες 4 διαφορετικών περιόδων ή 4 διαφορετικών καλλιτεχνών που χαρακτηρίζονται ως δειγματολόγιο της μεταβυζαντινής τέχνης.
Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η μελέτη των ιστορικών και εικονογραφικών στοιχείων των τοιχογραφιών, της τεχνολογίας κατασκευής τους, της κατάστασης διατήρησης τους, των παραγόντων που τις επηρεάζουν και η προσπάθεια απόδοσης λύσεων στα προβλήματα που παρουσιάζουν, έτσι ώστε να διατηρηθούν όσο το δυνατόν καλύτερα στο χώρο και το χρόνο
The following study is dealing with matters of maintenance of the mural paintings of the church of Ypapanti of Christ and Saint Lavrentios, in the area of Megara. The monument which haw been declared a building to be preserved, it was rebuilt on the rains of the ancient Parliament of Megara, but also because of its mural paintings. They have been made in 4 different seasons or by 4 different artists. The murals are characterized as a sample collection of Late Byzantine art.
The purpose of this study is research of the historical and iconographical characteristics of the mural paintings, their structural technology, and their state of maintenance and the research of the factors which influence them. The purpose of this study is also an effort to give solutions to the problems that have been found throughout the previous research, so as the murals to be preserved as better as possible in space and time.