Παρά τις προσπάθειες που πραγματοποιούνται τα τελευταία χρόνια για την βελτίωση της λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Υγείας και παρά το γεγονός ότι τα ιδιωτικά θεραπευτήρια έχοντας αναβαθμίσει τις υπηρεσίες τους σε τεχνολογικό εξοπλισμό και σε ξενοδοχειακό επίπεδο έχουν υψηλό κόστος για τις υπηρεσίες που προσφέρουν, οι πολίτες δείχνουν σαφή προτίμηση στην ιδιωτική υγεία.
Η αντίληψη στην οποία στηρίζεται η ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα θεώρει ότι η υγεία είναι ένα καταναλωτικό αγαθό. Στόχος των αντιστοιχών υπηρεσιων είναι να εμπορεύονται το αγαθό αυτό, προσφέροντας στους καταναλωτές ποιότητα υπηρεσιών ανάλογη με το εισόδημα τους. Η ποιότητα δεν είναι κάτι καινούργιο, είναι συνώνυμο της αρετής και χάνεται στα βάθη της αρχαιότητας, στενή σχέση έχουσα με το «αείν αριστεύειν».
Από την μελέτη των διαφόρων θεωριών παρατηρούμε ότι πάντα ορίζεται σε σχέση με τον αποδεκτή του προϊόντος ή των υπηρεσιων.
Όπως γίνεται όμως κατανοητό η προσπάθεια σχηματισμού ενιαίου ορισμού της εννοίας περί ικανοποίησης των ασθενών είναι αρκετά δύσκολο εγχείρημα, αφού η έννοια της ικανοποίησης του ασθενή άλλοτε μεταφράζεται ως στάση, άλλοτε ως αντίληψη και άλλοτε ως προσωπική γνώμη για την φροντίδα υγείας.
Σκοπός:
O σκοπός της παρούσας Διπλωματικής εργασίας είναι η καταγραφή και αποτύπωση των απόψεων και αντιλήψεων των γυναικών, οι οποίες επιλέγουν να γεννήσουν σε ένα ιδιωτικό μαιευτήριο, και κατ’ επέκταση η διερεύνηση και η αξιολόγηση των παραγόντων οι όποιοι συμβάλουν στην ικανοποίηση ή στη δυσαρέσκεια των γυναικών και επομένως, η εκτίμηση και η μέτρηση της ικανοποίησης που έλαβαν ή όχι, από την ποιότητα της παρεχομένης φροντίδας στο χώρο του μαιευτηρίου Ιάσω.
Υλικό και Μέθοδος: Διανεμήθηκε ανώνυμο ερωτηματολόγιο το όποιο κατασκευάστηκε για τις ανάγκες τις παρούσας ερευνάς και περιλάμβανε 17 ερωτήσεις κλειστού τύπου που επιδέχονται μια απάντηση από μια σειρά επιλογών, και 5 ερωτήσεις ανοικτού τύπου,
κατά την χρονική περίοδο Ιανουάριο – Μάρτιο του 2009. Το υλικό της ερευνάς αποτέλεσε δείγμα εκατό (100) λεχώνων, κατά την έξοδο τους. Η επιλογή του δείγματος έγινε με τυχαίο τρόπο.
Αποτελέσματα:
H ικανοποίηση των γυναικών από την λειτουργια συνολικά του ιδιωτικού νοσοκομείου κυμαίνεται σε αρκετά έως πολύ ικανοποιητικά επίπεδα.
Αρνητικό στοιχειό του συγκεκριμένου ιδιωτικού μαιευτηρίου, παρουσιάζεται η έλλειψη προσωπικού και οι πολύ υψηλές τιμές των τιμολογίων.
Ένα άλλο στοιχειό είναι το ότι ένα μεγάλο ποσοστό της ερευνάς δεν είναι σίγουρο εάν νιώθει μεγαλύτερη ασφάλεια στο ιδιωτικό νοσοκομείο που βρισκόταν ή εάν θα ένιωθε μεγαλύτερη ασφάλεια σε κάποιο άλλο νοσοκομείο δημοσίου δίκαιου. Επίσης δεν γνωρίζει εάν σε περίπτωση που θα παρουσιαστεί κάποιου είδους επιπλοκής θα τύχει καλύτερης αντιμετώπισης στο ιδιωτικό ή στο δημόσιο μαιευτήριο.
Χαρακτηριστικό στοιχειό της ερευνάς είναι ότι οι περισσότερες γυναίκες δεν είχαν οι ίδιες προηγούμενη εμπειρία από κάποιο δημόσιο μαιευτήριο.
Η ικανοποίηση των χρηστών αντανακλά το είδος και την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών, την εξέλιξη της κοινωνίας και της τεχνολογίας, το βιοτικό και πολιτισμικό επίπεδο τους, και την οικονομική τους δυνατότητα ως προς την αγορά υπηρεσιών υγείας.
Despite efforts made in recent years to improve the functioning of the National Health System and despite the fact that private hospitals having upgraded their services in technology and have a high level of hotel costs for the services they offer, people show a clear preference for private healthcare.
The idea behind the development of the private sector consider that health is a consumer good. The purpose of the services is to sell the goods, offering consumers quality services commensurate with their income.
Quality is not something new, is synonymous with virtue and lost in the mists of antiquity, having a close relationship with the «Excellence aein».
A review of the various theories see that everything is defined in relation to the accepted product or services.
It is understandable, but the attempt to outline a uniform definition of the concept on patient satisfaction is quite tricky, since the concept of patient satisfaction as an attitude sometimes translated, sometimes a perception and sometimes as a personal opinion on health care. Purpose:
O objective of this diplomatic work is to record and reflect the views and perceptions of women who choose to give birth in a private maternity hospital, and thus to investigate and evaluate the factors that contribute to satisfaction or dissatisfaction of women and therefore, the assessment and measurement of satisfaction taken or not, the quality of care at the maternity clinic IASO.
Material and Method:
Distributed anonymous questionnaire was constructed for the purposes of this investigation and consisted of 17 closed-ended questions that can be a response from a number of options, and 5 open-ended questions,
during the period January - March 2009. The research material was sampled one hundred (100) have recently given birth, when leaving them. The sample selection was made randomly.
Results:
H meet women from the overall functioning of the private hospital is quite to very good. Negative element of the private maternity clinic, presented by staff shortages and very high levels of tariffs.
Another point is that a large proportion of the research are not sure if he feels safer in a private hospital was or whether he felt safer in another hospital by public law. Also do not know if in case he presents some kind of disruption will receive better treatment at private or public maternity hospital.
A typical feature of the survey is that most women had the same previous experience from a public maternity hospital.
The user satisfaction reflects the type and quality of service, the evolution of society and technology, living and cultural level, and their financial ability to purchase health services.