Τα τελευταία χρόνια, η συστηματική χρήση φυτοφαρμάκων και μεταλλαγμένων σπόρων στη
γεωργία, έχει οδηγήσει ολοένα και περισσότερους καταναλωτές στην αναζήτηση υγιεινότερων
προϊόντων που θα καλύψουν τις ανάγκες διατροφής τους. Η αρνητική αντίληψη για τα συμβατικά
προϊόντα, ενισχύεται από έρευνες οι οποίες καταδεικνύουν τις βλαβερές επιπτώσεις στον ανθρώπινο
οργανισμό, από τις σύγχρονες μεθόδους καλλιέργειας. Αυτό έχει ως συνέπεια, η αγορά των βιολογικών
προϊόντων να κερδίζει συνεχώς έδαφος στις προτιμήσεις των αγοραστών, υποσχόμενη, ότι αποτελεί
τον πλέον υγιεινό τρόπο διατροφής. Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι, να μελετήσει το βαθμό
στον οποίο είναι ενήμεροι οι καταναλωτές για την ύπαρξη των βιολογικών προϊόντων, τα κριτήρια με
τα οποία αγοράζουν τα προϊόντα αυτά και ποια είναι γενικότερα η άποψη τους για το υπό εξέταση
ζήτημα. Τα δεδομένα της έρευνας, συλλέχθηκαν με τη διανομή ερωτηματολογίων στην περιοχή της
Αττικής, σε άτομα άνω των 18 ετών. Η ανάλυση τους κατέδειξε ότι, σε μεγάλο βαθμό οι ερωτώμενοι,
γνωρίζουν την ύπαρξη των βιολογικών προϊόντων, αγοράζουν βιολογικά προϊόντα τα οποία
εμπιστεύονται περισσότερο, εξαιτίας της μη χρήσης φυτοφαρμάκων, σε αντίθεση με τα συμβατικά.
In recent years the systematic use of pesticides and genetically modified seeds in agriculture
has led to more and more consumers in search of healthier products that will cover their nutritional
needs. The negative perception of conventional products, supported by studies that show the harmful
effects on the human body by modern farming methods. As a result, the market of organic products is
gaining ground among buyers, promising, it constitutes a healthier way of eating. The purpose of this
research is to study the extent of which consumers are aware of the existence of organic products, the
criteria which they use to purchase these products and what is the general opinion about the matter
under consideration. The survey data were collected by distributing questionnaires in the region of
Attica in individuals who were over 18 years. Their analysis showed that in a large extent the
respondents are aware of the existence of organic products, and they buy organic products because they
trust them for not using pesticides, in opposition with the conventional ones.