Στο άρθρο αυτό γίνεται αναφορά σε μέσα και εκφράσεις του Οπτικού Συστήματος Επικοινωνίας προκειμένον να ερευνηθεί η ιδεολογικο-πολιτική τους διάσταση. Συγκεκριμένα, με αναφορά στην εικόνα, το έντυπο αλλά και ιον κυβερνοχώρο, εξετάζεται ο τρόπος παραγωγής και εγχάραξης της κυρίαρχης• ιδεολογίας στο δέκτη. Διαπιστώνεται ότι το Οπτικό Σύστημα Επικοινωνίας, με τον τρόπο που εξελίχτηκε στα πλαίσια του καπιταλιστικού τρόπον παραγωγής, έχει χάσει την αρχική αμεσότητα που το χαρακτήριζε και έχει μετατραπεί σε κύριο αγωγό μετάβασης από το αληθές στο ψευδές, από το πραγματικό στο εικονικό.