Ένα καταναλωτικό προϊόν για να υπάρξει και να στηριχθεί στην αγορά, χρειάζεται προβολή. Η προβολή του προϊόντος εντατικοποιείται ανάλογα με τον κύκλο ζωής του. Η κύρια μέθοδος ευρείας προβολής του καταναλωτικού προϊόντος είναι η διαφήμιση. Η διαφήμιση είτε έντυπη, είτε τηλεοπτική - κινηματογραφική απευθύνεται σε ευρύτατο κοινό, πολλές φορές και πέραν του target group του συγκεκριμένου προϊόντος, είναι απρόσωπη και δημοσιοποιεί έντεχνα και με πλάγιες δόσεις υπερβολής το προϊόν. Ο βασικός σκοπός της διαφήμισης είναι να δημιουργεί επιθυμίες και μέσω αυτών αγοραστέ* των καταναλωτικών προϊόντων. Στηρίζεται και επιβάλλεται όχι μέσα από το άμεσα αντιληπτό, αλλά μέσα από το υποσυνείδητο και τα ένστικτα του θεατή με κυριότερα τον ερωτισμό και την αυτοπροβολή, επίσης και μέσα από την συνεχή επανάληψη. Οι ρόλοι των δύο φύλων είναι απόλυτα διακριτοί, σύμφωνοι με την καθιερωμένη αντίληψη των κοινωνιών. Ανατροπή των καθιερωμένων παρατηρείται μόνο στην περίπτωση που ο διαφημιστής θέλει να προκαλέσει σοκ στον θεατή.
Στην Ελλάδα η διαφήμιση ξεκινά τον 19ο αιώνα με την μορφή αναγγελιών, ενώ αναπτύσσεται από την δεκαετία του 1950 από τις μικρές διαφημιστικές εταιρείες. Από το 1970 και στην Ελλάδα μπαίνουν δυναμικά οι διεθνείς διαφημιστικοί κολοσσοί και ο xtbpos σταδιακά παίρνει την σημερινή του μορφή. Οι Έλληνες δημιουργοί animation επιλέγουν να εργαστούν στην διαφήμιση διότι είναι ο μόνος χώρος που τους εξασφαλίζει οικονομική επιβίωση. Τα πρώτα animated spots δημιουργούνται από την εταιρεία Apcovns - Ευθυμιάδης στα 1967-70 χωρίς να υπάρχει ακόμα στην Ελλάδα η απαραίτητη υποδομή. Η εικοσαετία 1970-1990 ήταν η δυναμικότερη περίοδος της δημιουργίας animated spots στην Ελλάδα. Σήμερα με την βοήθεια που παρέχει η τεχνολογική ανάπτυξη, οι δυνατότητες έχουν διευρυνθεί δεν υπάρχουν όρια ανάμεσα στο τι είναι live και τι animation. Άλλωστε το ίδιο το προϊόν και το target group είναι αυτά που καθορίζουν τον τρόπο προβολή* του και δευτερευόντως οι επιλογές των δημιουργών. Η παραγωγή διαφημιστικών και στην Ελλάδα σήμερα, είναι ηλήρως ενσωματωμένη στις διεθνείς συνθήκες που δεν γνωρίζουν περιορισμού* και σύνορα. Όμως από τον άνθρωπο - καταναλωτή θα εξαρτηθεί και η μακροπρόθεσμη επιβίωσή αυτού του τρόπου ζωής.