Το άρθρο παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας της Οικολογικά Συνειδητής Καταναλωτικής Συμπεριφοράς στην περιοχή της Θεσσαλονίκης. Με τη χρήση της Ταξινόμησης (Cluster Analysis) επιχειρήθηκε η τμηματοποίηση της αγοράς των καταναλωτών στη βάση των τριών τύπων της οικολογικής συμπεριφοράς, δηλαδή των: Περιβαλλοντολογική Αγοραστική Συμπεριφορά, Περιβαλλοντολογική Μετα-Αγοραστική Συμπεριφορά (Ανακύκλωση) και Περιβαλλοντολογικές Ενέργειες. Βρέθηκαν τρία τμήματα αγοράς: το πρώτο ονομάσθηκε Οικολογικά Συνειδητοί Καταναλωτές (31.66%), το δεύτερο ονομάσθηκε Οικολογικά Ανήσυχοι Καταναλωτές (45.26%) και το τρίτο Οικολογικά Αδιάφοροι Καταναλωτές (23.07%). Το πρώτο τμήμα είναι το πιο ενδιαφέρον και εμφανίζεται αρκετά μεγάλο ώστε να μπορεί να θεωρηθεί προσοδοφόρο. Σ' αυτό το τμήμα εντάσσονται καταναλωτές που υιοθετούν ταυτόχρονα και τους τρεις προαναφερθέντες τύπους της οικολογικής συμπεριφοράς και είναι άτομα με υψηλό επίπεδο μόρφωσης και σχετικά υψηλά εισοδήματα. Παρουσιάζεται λεπτομερές προφίλ των Οικολογικά Συνειδητών Καταναλωτών. Το σύνολο των παρεχόμενων από την παρούσα έρευνα πληροφοριών μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση για τη χάραξη κάθε είδους οικολογικών στρατηγικών.
Presents research results on Ecologically Conscious Consumer Behaviour in Thessaloniki, Greece. Cluster Analysis was employed in order to segment consumer market on the basis of the three types of ecological behaviour, namely Pro-environmental Purchase Behaviour, Pro-environmental Post-purchase Behaviour (Recycling) and Pro-environmental Activities. Three segments were found; the first one was named Ecologically Conscious Consumers (31.66%), the second was named Ecologically Concerned Consumers (45.26%) and the third one Ecologically Indifferent Consumers (23.07%). It was found that the first segment (which is the most interesting and appears large enough to be considered profitable) includes people simultaneously engaged in all the three - above mentioned - types of ecological behaviour. They are consumers who are better educated and hold higher incomes than their counterparts do. A detailed profile of ECCs is presented in terms of consumers’ attitudinal and behavioural preferences. The overall gained knowledge could be productively used as a basis to design and implement ecological strategies of any type.