Περίληψη:Στην παρούσα εργασία συζητείται ο ρόλος της ενσυναισθητικής συμπεριφοράς ως απαίτηση στις υπηρεσίες αθλητικού τουρισμού,
δηλαδή στην εξυπηρέτηση κορυφαίων αθλητών ή ομάδων και στην ενασχόληση με αθλητικούς τουρίστες αναψυχής. Η ενσυναίσθηση εξηγείται απλά ως μία κοινωνική/επικοινωνιακή ικανότητα με την οποία δίνεται προσοχή στις ανάγκες των άλλων ανθρώπων μέσα από την κατανόηση των συναισθημάτων τους και αποτελεί μία από τις πέντε κύριες διαστάσεις της ποιότητας υπηρεσιών. Από τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης φάνηκε ότι η ενσυναίσθηση ενώ είναι πολύ σημαντική στον αθλητισμό και τον τουρισμό, είναι λίγο ή πολύ υποτιμημένη στην έρευνα υπηρεσιών σαν διάσταση ποιότητας σε μερικούς τομείς υπηρεσιών. Μια εξήγηση για αυτό είναι ότι αποτελεί χαρακτηριστικό της προσωπικότητας και όχι τυπικό εργασιακό εφόδιο. Εντούτοις, οι ερευνητές έχουν αναπτύξει αρκετές μεθόδους για την εξάσκηση μιας πιο ενσυναισθητικής συμπεριφοράς. Οι διοι-κούντες των οργανισμών, των κέντρων αθλητικού τουρισμού και των ξενοδοχείων που προσφέρουν άθληση θα πρέπει να συγκεντρωθούν στην ενσυναίσθηση του προσωπικού, με σκοπό να επιτύχουν ανώτερη ποιότητα και να διατηρήσουν τους πελάτες.
Abstract:This paper discusses the role of empathic behavior as requirement in sport tourism services. Empathy is simply explained as a social/ communication skill of paying attention on other peoples’ needs by understanding their feelings. It is well argued that staffs’ empathy represents one of the five main dimensions of service quality. The results of the literature review have shown that while important for sport and tourism services, it is somehow underestimated as a research subject and as a dimension in many services sectors. An explanation for this is that empathy is a personality characteristic and not a technical skill to be trained. However, researchers have developed several methods for vocational training towards a more empathic behavior. After all, managers of sport tourism organizations, centers and hotels providing sports should concentrate in staffs’ empathy, in order to achieve higher quality and retain customers.