Στην παρούσα εργασία γίνεται μια ανασκόπηση της πρόσφατης αρϋρογραφίας που αναφέρεται στην αξία της εκπαίδευσης ως παράγοντα ανάπτυξης και επιτυχίας της σταδιοδρομίας και στη συνέχεια με βάση πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα από το χώρο των Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και συγκεκριμένα 65 γενικών διευθυντών ξενοδοχείων πολυτελείας, δοκιμάζεται, με τη μορφή της υπόθεσης, η πιθανή ύπαρξη σχέσης μεταξύ της εκπαίδευσης και του επιπέδου των αμοιβών. Παράλληλα δοκιμάζεται και η σχέση μεταξύ της τυπικής καθώς και της διαρκούς εκπαίδευσης με την οικονομική ικανοποίηση από τη σταδιοδρομία και το γενικότερο επίπεδο των αμοιβών των ανωτάτων στελεχών. Τέλος συζητούνται οι θεωρητικές και πρακτικές συνέπειες των παραπάνω ευρημάτων μαζί με τα ζητήματα που ανακύπτουν για περαιτέρω έρευνα με ενδεχόμενες επιπτώσεις στο σχεδιασμό του εκπαιδευτικού μοντέλου της τριτοβάθμιας Ελληνικής Τουριστικής Εκπαίδευσης.