Η έρευνα στην αξιολόγηση της συμπεριφοράς των εταιριών παροχής υπηρεσιών έχει κυρίως εστιασθεί στη σύνδεση των εννοιών κερδοφορίας, παραγιογικότητας. ποιότητας και λειτουργικής αποδοτικότητας. Η παρούσα μελέτη αναφέρεται σε ένα συγκριτικό πλαίσιο αξιολόγησης της συμπεριφοράς των εταιριών παροχής υπηρεσιών, όπου εκτός των άλλων ενσωματοδνεται η έννοια της αποδοτικότητας της αγοράς. Τρία μοντέλα βασισμένα στη μεθοδολογία της ΓΙεριβάλλουσας Ανάλυσης Δεδομένων (Data Envelopment Analysis) αναπτύσσονται προκειμένου να εξετάσουν συγκριτικά την αποδοτικότητα. Τα μοντέλα είναι (i) της παραγωγικότητας (ϋ) της ποιότητας των υπηρεσιών (iii) της αποδοτικότητας της αγοράς. Η χρήση και η επεξήγηση των μοντέλων γίνεται μέσω των καταστημάτων εταιρίας έτοιμου φαγητού.
Από την ανάλυση τοιν αποτελεσμάτων καθιερώνονται σχέσεις μεταξύ των εναλλακτικών μοντέλων και υποδεικνύονται οι βελτιώσεις που πρέπει να έχουν τα μη αποδοτικά καταστήματα προκειμένου να καταστούν αποδοτικά.
Η επιπλέον σύγκριση των λειτουργικών δραστηριοτήτων τιον καταστημάτων και η σύνδεσή τους με ζητήματα στρατηγικής παρουσιάζεται μέσο) των BCG's διαγραμμάτων από όπου προσδιορίζονται οι διοικητικές ενέργειες οι οποίες απαιτούνται ώστε να βελτιωθεί η συμπεριφορά των καταστημάτων.
The paper develops an evaluation framework for combining strategic issues with
operational capabilities. In particular three models-based on
Envelopment Analysis-are analyzed in order to implement the framework. The models are the productivity, quality and the market model. Relationships are also established among the models with the use of BCG's charts and strategic matters are discussed.