Abstract:
There is growing concern in tertiary educational institutions about the evaluation of the quality of the education offered. With escalating competition in the education industry, a growing number of institutions have considered service quality as their top priority in maintaining competitiveness. Delivering excellent service is a winning strategy in the contemporary higher education institutions. This paper explores the concept of quality in education, by describing how undergraduate students at Athens TEI evaluate quality. The paper deals with the perceived teaching quality factors. Teaching quality sustains students' confidence and is essential for an effective training. Achieving improvements in students' service is now recognized as a major challenge facing educational institutions throughout the world. Of course the expectations and perceptions of the students are often shaped and influenced by their cultural orientation and backgrounds. The article begins with a discussion of the concepts of quality and teaching improvements and then considers the factors influencing teaching quality. Considers the nature of teaching process and, finally, reports a study which evaluates the impact of teaching quality parameters in students' satisfaction. A list of quality indicators aimed to be identified against which the performance of the higher educational institutes can be measured. While the adoption of these quality indicators from the educational institutions varies from one part of the world to another and among different educational institutions.
Περίληψη:
Η ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται από τα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα βρίσκεται στο κέντρο του ενδιαφέροντος ερευνητών και ακαδημαϊκών. Ο εντεινόμενος ανταγωνισμός, μεταξύ των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων, οδηγεί πολλά πανεπιστήμια και τεχνολογικά ιδρύματα, στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς, να δώσουν έμφαση στην ποιότητα ως παράγοντα που μπορεί να διαμορφώσει και να στη-ρίξει το συγκριτικό τους πλεονέκτημα. Η παροχή υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης αποτελεί μία επιτυχημένη στρατηγική των σύγχρονων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Το άρθρο αυτό εξετάζει την έννοια της ποιότητας στην εκπαίδευση περιγράφοντας τον τρόπο που αξιολογούν την ποιότητα της εκπαίδευσης προπτυχιακοί φοιτητές του ΤΕΙ Αθήνας. Η αξιολόγηση στηρίζεται στον τρόπο που οι σπουδαστές αντιλαμβάνονται ορισμένες διαστάσεις της ποιότητας της εκπαίδευσης. Η συνεχείς βελτιώσεις στον τρόπο διδασκαλίας ενισχύουν την αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης και όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν την ανάγκη να ενισχύσουν την εξυπηρέτηση των φοιτητών τους συνολικά. Φυσικά οι προσδοκίες και οι αντιλήψεις των φοιτητών διαφέρουν μεταξύ τους ανάλογα με την κουλτούρα και τη ατομική διαδρομή που τους χαρακτηρίζει. Το άρθρο κάνει αρχικά μία ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας, με ανάλυση των παραγόντων που επηρεάζουν την ικανοποίηση των φοιτητών και στη συνέχεια συνδέει τη θεωρία με τα πορίσματα της έρευνας. Η μελέτη αυτή αισιοδοξεί να συντελέσει στη διαμόρφωση κριτηρίων και μέτρων αξιολόγησης των τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, παρά το γεγονός ότι τα κριτήρια και ο τρόπος μέτρησής τους διαφέρει από χώρα σε χώρα αλλά και μεταξύ διαφορετικών εκπαιδευτικών οργανισμών.