Είναι ευρέως αποδεκτό ότι επικρατεί ένα ευρύ χάομα μεταξύ θεωρίας, έρευνας και πράξης στο χώρο της νοσηλευτικής. Το συγκεκριμένο χάσμα υφί-σταται εξαιτίας διαφόρων παραγόντων, όπως η έλλειψη νοσηλευτών με κατάλληλη προετοιμασία για διδα-c^αλία, υΐ ε.^^ίψι,ις στο σχεδίασμά καταλλήλων προγραμμάτων εκπαίδευσης, η έλλειψη συνεχιζόμενης εκπαίδευσης, οι ανεπαρκείς τεχνικές μάθησης από την πλευρά των καθηγητών, η έλλειψη νοσηλευτικού προσωπικού, ο μεγάλος αριθμός φοιτητών, η πολιτική του εκάστοτε νοσοκομειακού ιδρύματος, η δυσκολία εφαρμογής των ερευνητικών αποτελεσμάτων στην πράξη της νοσηλευτικής. Στο παρόν άρθρο εξετάζεται η συσχέτιση μεταξύ νοσηλευτικής θεωρίας, έρευνας και πράξης και υποδεικνύονται οι παράγοντες που οδηγούν στο συγκεκριμένο χάσμα. Στη συνέχεια παρατίθενται κάποιες προτάσεις βελτίωσης του χάσματος, με ιδιαίτερη αναφορά στο πολυδιάστατο μοντέλο σύνδεσης νοσηλευτικής θεωρίας και πράξης. Επίσης, τονίζεται η σημαντική συμβολή της έρευνας στη γεφύρωση του χάσματος, και ιδιαίτερα ο ρόλος των νοσηλευτών, των διευθυντών νοσηλευτικών υπηρεσιών και του εκπαιδευτικού προσωπικού στην επίτευξη αυτού του σκοπού.
It is generally accepted that a wide gap exists between Theory, Research, and Practice in the field of nursing. The literature review conducted for the purpose of this paper revealed that there are a number of different factors, which cause the above gap. These, are lack of nurses appropriately prepared for teaching, lack of appropriate educational programmes, lack of continuous education, inadequate methods of learning, lack of nursing staff, a great number of nursing students, the policy of each hospital, and the difficulty in applying effectively the research findings in the practice of nursing. The purpose of the present paper is to explore the relation between theory, research and practice in nursing, and indicate the factors, which cause this gap. Additionally, there are made a number of proposals, in order to improve the gap between theory and practice, and a specific referral is made to the multidimensional model of connection between theory and practice. Finally, it is pointed out the significant contribution of research in bridging the gap between theory and practice, and particularly the role of nurses, nursing managers, and teaching staff in the achievement of the above goal.