dc.contributor.author | Παπαγεωργίου, Δημήτρης Ε. | el |
dc.contributor.author | Μπολιουδάκη, Ειρήνη | el |
dc.contributor.author | Παπαλά, Ελένη | el |
dc.contributor.author | Σταματάκη, Πετρούλα | el |
dc.contributor.author | Καγιαλάρη, Μαρία | el |
dc.date.accessioned | 2015-05-09T17:56:28Z | |
dc.date.available | 2015-05-09T17:56:28Z | |
dc.date.issued | 2015-05-09 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11400/10035 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.source | magazine.enne.gr/ | el |
dc.subject | Care | |
dc.subject | Emotional Intelligence | |
dc.subject | Emotions | |
dc.subject | Φροντίδα | |
dc.subject | Συναισθηματική νοημοσύνη | |
dc.subject | Συναισθήματα | |
dc.title | Nurses and emotional intelligence | en |
dc.title | Νοσηλευτές και συναισθηματική νοημοσύνη | el |
heal.type | journalArticle | |
heal.secondaryTitle | a descriptive study | en |
heal.secondaryTitle | περιγραφική μελέτη | el |
heal.generalDescription | Έκδοση όλου του άρθρου στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα. | el |
heal.classification | Nursing | |
heal.classification | Psychology | |
heal.classification | Νοσηλευτική | |
heal.classification | Ψυχολογία | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85093362 | |
heal.classificationURI | http://zbw.eu/stw/descriptor/15790-5 | |
heal.classificationURI | **N/A**-Νοσηλευτική | |
heal.classificationURI | **N/A**-Ψυχολογία | |
heal.keywordURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85042818 | |
heal.contributorName | Σταθόπουλος, Θεόδωρος | el |
heal.language | el | |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας. Τμήμα Νοσηλευτικής | el |
heal.publicationDate | 2009 | |
heal.bibliographicCitation | Papageorgiou, D., Mpolioudaki, E., Papala, E., Stamataki, P., Kagialari, M., et al. (2009) Nurses and emotional intelligence: a descriptive study. "Hellenic Journal of Nursing Science", 2 (3), p. 69-75. Available from: http://magazine.enne.gr/wp-content/uploads/2010/11/Tomos02_teyxos03-eng-dragged2.pdf [Accessed: 09/05/2015]. | en |
heal.bibliographicCitation | Παπαγεωργίου, Δ., Μπολιουδάκη, Ε., Παπάλα, Ε., Σταματάκη, Π., Καγιαλάρη, Μ., κ.ά. (2009) Νοσηλευτές και συναισθηματική νοημοσύνη: περιγραφική μελέτη. "Ελληνικό Περιοδικό της Νοσηλευτικής Επιστήμης", 2 (3), σ. 69-75. Διαθέσιμο στο: http://magazine.enne.gr/wp-content/uploads/2010/11/Tomos02_teyxos03-greek-dragged2.pdf [Έγινε Πρόσβαση: 09/05/2015]. | el |
heal.abstract | Background: Emotional intelligence (EQ) in health institutions is a field presenting a par ticular interest, because this par ticular environment of workplace presents some traits that are not met elsewhere. Soul-destroying working conditions make it imperative to use and develop emotional skills for two main reasons: firstly in order to have a good work output and incidentally to protect the working staff from soul-destroying environment. Objectives: The aim of this study was to measure the emotional intelligence of nurses working in Public Hospitals. Methods: A specialised questionnaire was developed and subsequently given to 251 nurses working in Public Greek Hospitals. The questionnaire included 69 questions describing the following 7 dimensions of emotional intelligence: self-consciousness, self-adjustment, motivations of behaviour, social skills, awareness of another person’s emotional state, humour, and critical thought. The answers were given based on the 4 point Liker t scale (not at all - a little – quite enough – a lot). To process our data statistically, we used the SPSS 14.0 (Statistical Package for Social Sciences). Results: Statistical analysis revealed that 50.5% of our nurses sample working in Public Hospitals allocate a satisfactor y level of Emotional Intelligence (EQ), 29.2% presented high EQ and 20.4% allocate below the mediocre EQ. Conclusions: Stressing environment of Health institutions imposes the development of emotional skills in order to achieve exceptional clinical performance and to protect nurses from this particular environment. | en |
heal.tableOfContents | Εισαγωγή. Η συναισθηµατική νοηµοσύνη (EQ) στο χώρο της υγείας είναι ένα πεδίο που παρουσιάζει ιδι-αίτερο ενδιαφέρον,διότι το συγκεκριµένο περιβάλλον εργασίας παρουσιάζει ιδιαιτερότητες που δε συνα-ντώνται αλλού.Οι ψυχοφθόρες συνθήκες εργασίας που επικρατούν,κάνουν επιτακτική την ανάγκη της χρή-σης και της ανάπτυξης των συναισθηµατικών δεξιοτήτων καταρχήν για καλή απόδοση στην εργασία και κατά δεύτερο λόγο για προστασία του εργαζόµενου από το στρεσσογόνο περιβάλλον. Σκοπός. Η µέτρηση τ ης συναισθηµατικής νοηµοσύνης των νοσηλευτών που εργάζονται σε Δηµόσια Πολιτικά Νοσοκοµεία. Υλικό-Μέθοδος. Αναπτύχθηκε εξειδικευµένο ερωτηµατολόγιο που δόθηκε σε 251 Νοσηλευτές που εργά-ζονται σε Δηµόσια Νοσοκοµεία της Ελλάδας.Το ερωτηµατολόγιο περιελάµβανε 69 ερωτήσεις που περιέ-γραφαν τις ακόλουθες 7 διαστάσεις της συναισθηµατικής νοηµοσύνης:αυτεπίγνωση,αυτορύθµιση,κίνητρα συµπεριφοράς,ενσυναίσθηση,κοινωνικές δεξιότητες,χιούµορ,κριτική σκέψη.Οι απαντήσεις δόθηκαν βάσει της κλίµακας Liker t 4 σηµείων (καθόλου-λίγο-αρκετά-πολύ).Η στατιστική επεξεργασία των δεδοµένων έγινε µε τη βοήθεια του στατιστικού πακέτου SPSS 14.0 (Statistical Package for Social Sciences). Αποτελέσµατα. Η στατιστική ανάλυση έδειξε ότι το 50.5% του δείγµατος των Νοσηλευτών που εργάζονται σε Δηµόσια Πολιτικά Νοσοκοµεία διαθέτει ικανοποιητικό επίπεδο Συναισθηµατικής Νοηµοσύνης (EQ),το 29.2% υψηλό EQ και ακολουθεί το 20.4% που διαθέτει κάτω του µετρίου EQ. Συµπεράσµατα. Το στρεσσογόνο περιβάλλον του χώρου της Υγείας επιβάλλει την ανάπτυξη των συναισθη-µατικών δεξιοτήτων αφενός µεν για εξαιρετική κλινική επίδοση και αφετέρου για προστασία του εργαζό-µενου από το ιδιαίτερο αυτό περιβάλλον. | el |
heal.publisher | Σκουτέλης, Δημήτρης | el |
heal.journalName | Hellenic Journal of Nursing Science | en |
heal.journalName | Ελληνικό Περιοδικό της Νοσηλευτικής Επιστήμης | el |
heal.journalType | peer-reviewed | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: