Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τουρνά-Γερμανού, Ελένη Π. el
dc.contributor.author Hassall, Trevor en
dc.contributor.author Joyce, John en
dc.date.accessioned 2015-05-11T08:20:03Z
dc.date.available 2015-05-11T08:20:03Z
dc.date.issued 2015-05-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/10110
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/09639280600850737 el
dc.subject professional development
dc.subject Accounting educators
dc.subject Επαγγελματική ανάπτυξη
dc.subject Biographical method
dc.subject Βιογραφική μέθοδος
dc.subject Εκπαιδευτική λογιστική
dc.title The professional development of European accounting academics en
heal.type journalArticle
heal.secondaryTitle a proposed theoretical framework for future research en
heal.classification Administration
heal.classification Economics
heal.classification Education
heal.classification Διοίκηση και οργάνωση
heal.classification Οικονομία
heal.classification Εκπαίδευση
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2002007910
heal.classificationURI http://zbw.eu/stw/descriptor/10032-2
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85040989
heal.classificationURI **N/A**-Διοίκηση και οργάνωση
heal.classificationURI **N/A**-Οικονομία
heal.classificationURI **N/A**-Εκπαίδευση
heal.keywordURI http://lod.nal.usda.gov/46078
heal.identifier.secondary DOI:10.1080/09639280600850737
heal.language en
heal.access campus
heal.recordProvider Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Κατεύθυνση Διοίκηση Επιχειρήσεων el
heal.publicationDate 2006-04
heal.bibliographicCitation Tourna-Germanou, E., Hassall, T. and Joyce, J. (2006). The professional development of European accounting academics: a proposed theoretical framework for future research. "Accounting Education: an international journal", 15(3), April 2006. Routledge. pp. 275-186. Available from: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/09639280600850737. [Accessed 20/11/2006] en
heal.abstract Over the last decade there has been a growing interest in the professional development of accounting academics and the effectiveness of their teaching. There is recognition that this development impacts on the primary roles of accounting educators: teaching, research and administration. This paper examines the career stories of accounting educators from different European countries. The aim is to develop a theoretical framework to provide new insights into the process of professional development. The comparative analysis of these career experiences led to the development of a proposed conceptual framework for gaining an understanding of the professional development of accounting educators. Drawing on these findings, the paper proposes that an awareness of the key-factors and the process of professional development of accounting educators may provide a new way of understanding the complex relationships among identities, system of beliefs, and behaviours related to teaching, research and administration. en
heal.publisher Routledge en
heal.journalName Accounting Education: an international journal en
heal.journalType peer-reviewed
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

  • Όνομα: 09639280600850737.pdf
    Μέγεθος: 131.5Kb
    Μορφότυπο: PDF

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες