Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γεωργούλη, Κατερίνα el
dc.date.accessioned 2015-05-12T18:09:50Z
dc.date.issued 2015-05-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/10248
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.title Modelling a versatile mathematical curriculum for low-attainers en
heal.type conferenceItem
heal.classification Science
heal.classification Mathematics
heal.classification Επιστήμες
heal.classification Μαθηματικά
heal.classificationURI http://zbw.eu/stw/descriptor/15685-2
heal.classificationURI http://zbw.eu/stw/thsys/70269
heal.classificationURI **N/A**-Επιστήμες
heal.classificationURI **N/A**-Μαθηματικά
heal.dateAvailable 10000-01-01
heal.language en
heal.access forever
heal.publicationDate 2001
heal.bibliographicCitation Georgouli, K. (2001) Modelling a versatile mathematical curriculum for low-attainers, In: Proceedings of the 8th Panhellenic Conference in Informatics. Nicosia, Cyprus. 8-10 November, 2001. 1. p. 463-472. en
heal.abstract In the field of Intelligent Tutoring Systems (ITS) the organization of the knowledge to be taught (curriculum) plays an important role. Different educational theories are used to organize the information, producing as many curriculum models as many ITSs exist. Most of these models are strict, leading to a teaching strategy unable to adapt itself to the student's learning strengths. In this paper first, we describe the design of a versatile curriculum model for teaching mathematics to low-attaining students, who need individualized teaching. Next, we report on the development of an adaptive to the student's strengths assessment system. In this report, we focus on the curriculum aspect and on the authoring environment, which has been developed to support curriculum editing. Finally, the evaluation of the assessment system, concerning the effectiveness of the curriculum modeling and the usability of its authoring environment, is presented. en
heal.fullTextAvailability false
heal.conferenceName 8th Panhellenic Conference in Informatics en
heal.conferenceItemType poster


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αρχεία Μέγεθος Μορφότυπο Προβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες