Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χάλαρης, Μανώλης el
dc.contributor.author Χάλαρης, Ιωάννης el
dc.contributor.author Σκουρλάς, Χρήστος Π. el
dc.contributor.author Τσολακίδης, Αναστάσιος el
dc.date.accessioned 2015-05-14T19:24:31Z
dc.date.available 2015-05-14T19:24:31Z
dc.date.issued 2015-05-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/10427
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleListURL&_method=list&_ArticleListID=-789754701&_st=5&filterType=&searchtype=a&originPage=rslt_list&_origin=&_mlktType=&md5=87744d4a267f72265e7ea4e9408e1f0f el
dc.subject Data mining
dc.subject Higher education
dc.subject Association rules
dc.subject Κανόνες συσχέτισης
dc.subject Εξόρυξη Δεδομένων
dc.subject Τριτοβάθμια εκπαίδευση
dc.subject Student Retention
dc.subject Διατήρηση φοιτητών
dc.subject Student intervention
dc.subject Παρέμβαση φοιτητών
dc.subject Rules’ extraction
dc.subject Εξόρυξη κανόνων
dc.title Extraction of rules based on students’ questionnaires en
heal.type journalArticle
heal.generalDescription Δημοσιευμένο και στο: The 2nd International Conference on Integrated Information el
heal.classification Education
heal.classification Computer science
heal.classification Εκπαίδευση
heal.classification Πληροφορική
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85040989
heal.classificationURI http://skos.um.es/unescothes/C00750
heal.classificationURI **N/A**-Εκπαίδευση
heal.classificationURI **N/A**-Πληροφορική
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh97002073
heal.keywordURI http://skos.um.es/unescothes/C01791
heal.language en
heal.access campus
heal.recordProvider Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε. el
heal.publicationDate 2013
heal.bibliographicCitation Chalaris, Μ., Chalaris, Ι., Skourlas, C. and Tsolakidis, A. (2013). Extraction of rules based on students’ questionnaires. The 2nd International Conference on Integrated Information . "Procedia - Social and Behavioral Sciences", 73 . pp. 510 - 517. Available from: http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleListURL&_method=list&_ArticleListID=-789754701&_st=5&filterType=&searchtype=a&originPage=rslt_list&_origin=&_mlktType=&md5=87744d4a267f72265e7ea4e9408e1f0f. en
heal.abstract There are many students in the Greek Higher Education that are still “lingering” in their Departments beyond the six years. The length of studies beyond 6 years has not been justified, and this study focuses on this problem. We also study another problem: The percentage of graduates scoring about 8.5/10 or more is extremely low. Association rules mining is a well known data analysis method for extracting associations between data in a wide range of different fields. In this paper, we focus on the generation of the appropriate association rules based on students’ questionnaires in Higher Education. A sample of 50.000 questionnaires was filled by 10.000 students in the TEI of Athens. Various interesting rules could be extracted related to learning goals, practices, years required for graduation, etc. These rules and clustering techniques could be used for solving the problem of the students that are still “lingering”, and the problem of the low “scoring” of the graduates. en
heal.publisher Elsevier Ltd el
heal.journalName Procedia - Social and Behavioral Sciences el
heal.journalType peer-reviewed
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

  • Όνομα: 1-s2.0-S1877042813003777-main.pdf
    Μέγεθος: 392.4Kb
    Μορφότυπο: PDF

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες