Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χάλαρης, Μανώλης el
dc.contributor.author Γκρίτζαλης, Στέφανος el
dc.contributor.author Μαραγκουδάκης, Μανώλης el
dc.contributor.author Σγουροπούλου, Κλειώ Ε. el
dc.contributor.author Τσολακίδης, Αναστάσιος el
dc.date.accessioned 2015-05-15T10:05:49Z
dc.date.available 2015-05-15T10:05:49Z
dc.date.issued 2015-05-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/10440
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.elsevier.com/ en
dc.subject Τεχνικές εξόρυξης δεδομένων
dc.subject Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα
dc.subject Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
dc.subject Εκπαιδευτική εξόρυξη δεδομένων
dc.subject Απόφαση στήριξης
dc.subject Μεθοδολογία CRISPDM
dc.subject Data mining techniques
dc.subject Higher Education Institutes
dc.subject Educational Processes
dc.subject Educational Data Mining
dc.subject Decision support
dc.subject CRISPDM methodology
dc.title Improving quality of educational processes providing new knowledge using data mining techniques en
heal.type journalArticle
heal.classification Computer science
heal.classification Technology
heal.classification Πληροφορική
heal.classification Τεχνολογία
heal.classificationURI http://skos.um.es/unescothes/C00750
heal.classificationURI http://zbw.eu/stw/descriptor/10470-6
heal.classificationURI **N/A**-Πληροφορική
heal.classificationURI **N/A**-Τεχνολογία
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών. Tμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε. el
heal.publicationDate 2014
heal.bibliographicCitation Chalaris, M., Gritzalis, S., Maragoudakis, M., Sgouropoulou, C. and Tsolakidis, A. (2014) Improving quality of educational processes providing new knowledge using data mining techniques. Procedia- Social and behavioral sciences, (147). pp.390-397. en
heal.abstract One of the biggest challenges that Higher Education Institutions (HEI) faces is to improve the quality of their educational processes. Thus, it is crucial for the administration of the institutions to set new strategies and plans for a better management of the current processes. Furthermore, the managerial decision is becoming more difficult as the complexity of educational entities increase. The purpose of this study is to suggest a way to support the administration of a HEI by providing new knowledge related to the educational processes using data mining techniques. This knowledge can be extracted among other from educational data that derive from the evaluation processes that each department of a HEI conducts. These data can be found in educational databases, in students’ questionnaires or in faculty members’ records. This paper presents the capabilities of data mining in the context of a Higher Education Institute and tries to discover new explicit knowledge by applying data mining techniques to educational data of Technological Educational Institute of Athens. The data used for this study come from students’ questionnaires distributed in the classes within the evaluation process of each department of the Institute. en
heal.publisher Elsevier en
heal.journalName Procedia- Social and behavioral sciences en
heal.journalType peer-reviewed
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

  • Όνομα: Improving Quality of Educational ...
    Μέγεθος: 389.2Kb
    Μορφότυπο: PDF

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες