Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπέλσης, Πέτρος el
dc.contributor.author Χάλαρης, Ιωάννης el
dc.contributor.author Χάλαρης, Μανώλης el
dc.contributor.author Σκουρλάς, Χρήστος Π. el
dc.contributor.author Τσολακίδης, Αναστάσιος el
dc.date.accessioned 2015-05-15T16:37:55Z
dc.date.available 2015-05-15T16:37:55Z
dc.date.issued 2015-05-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/10465
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.elsevier.com/ en
dc.subject Κανόνες συσχέτισης
dc.subject Τριτοβάθμια εκπαίδευση
dc.subject Φοιτητική διατήρηση
dc.subject Φοιτητική παρέμβαση
dc.subject Εξόρυξη κανόνων
dc.subject Association rules
dc.subject Higher education
dc.subject Student retention
dc.subject Student intervention
dc.subject Rules’ extraction
dc.title The analysis of the legth of studies in higher education based on clustering and the extraction of association rules en
heal.type journalArticle
heal.classification Computer science
heal.classification Higher education
heal.classification Πληροφορική
heal.classification Τριτοβάθμια εκπαίδευση
heal.classificationURI http://skos.um.es/unescothes/C00750
heal.classificationURI http://skos.um.es/unescothes/C01791
heal.classificationURI **N/A**-Πληροφορική
heal.classificationURI **N/A**-Τριτοβάθμια εκπαίδευση
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών. Tμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε. el
heal.publicationDate 2014-08-25
heal.bibliographicCitation Belsis, P., Chalaris, I., Chalaris, M., Skourlas, C. and Tsolakidis, A. (2014) The analysis of the legth of studies in higher education based on clustering and the extraction of association rules. Procedia- Social and behavioral sciences, (147). pp.567-575. el
heal.abstract The length of studies of the students who “linger” in Higher Education has not been justified in many countries, and the Higher Education Institutes try to solve the problem using various methods. The problem of students who “linger” in their Departments beyond the six or seven years is seen as complex one, in the Greek Higher Education. Two main alternative methods have been discussed: Giving the students who “linger” a low priority for registration in the laboratory classes, and limiting the number of times of attending laboratory based courses. Eventually, according to the new legislation the Greek Higher Education Institutes must cut off access to the students who “linger” too long. This study focuses on this hard problem. Clustering techniques and the mining of Association rules are used. The results of clustering and the generation of the association rules are based on students’ questionnaires collected in the laboratory classes. Various interesting results and rules are extracted and discussed. en
heal.publisher Elsevier en
heal.journalName Procedia- Social and behavioral sciences en
heal.journalType peer-reviewed
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

  • Όνομα: The Analysis of the Length of ...
    Μέγεθος: 233.5Kb
    Μορφότυπο: PDF

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες