Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χλούπης, Γεώργιος Π. el
dc.contributor.author Μπιμπίκας, Βασίλης el
dc.contributor.author Σταύρακας, Ηλίας el
dc.contributor.author Μουτζούρης, Κωνσταντίνος Ι. el
dc.contributor.author Στεργιόπουλος, Χαράλαμπος Χ. el
dc.date.accessioned 2015-05-15T19:35:16Z
dc.date.issued 2015-05-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/10477
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.scitepress.org/ en
dc.subject Arduino
dc.subject Data loggers
dc.subject Hands-on assignments
dc.subject Inquiry learning
dc.subject Open source
dc.subject Project-based learning
dc.subject Καταγραφείς δεδομένων
dc.subject Ανοιχτός κώδικας
dc.subject Μάθηση βασισμένη σε Project
dc.title Developing open source dataloggers for inquiry learning en
heal.type conferenceItem
heal.classification Technology
heal.classification Electrical engineering
heal.classification Education
heal.classification Τεχνολογία
heal.classification Ηλεκτρολογία Μηχανολογία
heal.classification Εκπαίδευση
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85133147
heal.classificationURI http://zbw.eu/stw/descriptor/18426-4
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85040989
heal.classificationURI **N/A**-Τεχνολογία
heal.classificationURI **N/A**-Ηλεκτρολογία Μηχανολογία
heal.classificationURI **N/A**-Εκπαίδευση
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2003011202
heal.contributorName Τριάντης, Δήμος Α. el
heal.identifier.secondary ISBN: 978-989758020-8
heal.dateAvailable 10000-01-01
heal.language en
heal.access forever
heal.publicationDate 2014
heal.bibliographicCitation Hloupis, G.P., Bimpikas, V., Stavrakas, I., Moutzouris, K.I., Stergiopoulos, C.C., et al. (2014) Developing open source dataloggers for inquiry learning, In: Proceedings of the 6th International Conference on Computer Supported Education, CSEDU 2014. Barcelona, Spain. 1-3 April, 2014. [online] 1. p.555-562. Available from: http://www.scitepress.org/ en
heal.abstract There exists a continuous need to promote better Science Technology Engineering and Mathematics (STEM) education at the younger students. To satisfy this need hands-on laboratory assignments and inquiry learning projects are widely accepted as appropriate approaches. One key issue for both approaches is the effective and adaptive data logging. This article describes the development of educational datalogger devices, using open source software and hardware which can be used to collect, present and save data for both offline and online analysis. The novelty of the proposed devices lies on the fact the presented implementations are not dedicated devices bind to specific features but they can be seen as educational datalogger platforms which are expandable and adaptive to students' needs in a minimum cost since they are based in open source solutions. en
heal.publisher SCITEPRESS Digital Library en
heal.fullTextAvailability false
heal.conferenceName 6th International Conference on Computer Supported Education, CSEDU 2014 en
heal.conferenceItemType poster


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αρχεία Μέγεθος Μορφότυπο Προβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες