Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Καντζάβελου, Ιωάννα el
dc.contributor.author Κατσικάς, Σωκράτης Κ. el
dc.date.accessioned 2015-05-24T18:59:13Z
dc.date.available 2015-05-24T18:59:13Z
dc.date.issued 2015-05-24
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/11070
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0167404810000611 en
dc.subject Intrusion detection
dc.subject Detection mechanism
dc.subject Ανίχνευσης εισβολής
dc.subject Μηχανισμός ανίχνευσης
dc.title A game-based intrusion detection mechanism to confront internal attackers en
heal.type journalArticle
heal.classification Computer science
heal.classification Computer programming
heal.classification Πληροφορική
heal.classification Προγραμματισμός
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/77de68daecd823babbb58edb1c8e14d7106e83bb
heal.classificationURI http://skos.um.es/unescothes/C00749
heal.classificationURI **N/A**-Πληροφορική
heal.classificationURI **N/A**-Προγραμματισμός
heal.identifier.secondary doi:10.1016/j.cose.2010.06.002
heal.language en
heal.access campus
heal.recordProvider Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε. el
heal.publicationDate 2010
heal.bibliographicCitation Kantzavelou, I. and Katsikas, S. (November 2010). A game-based intrusion detection mechanism to confront internal attackers. Computers & Security. 29(8). pp. 859-874. Elsevier B.V: 2010. Available from: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0167404810000611 [Accessed 08/07/2010] en
heal.abstract Insiders might threaten organizations’ systems any time. By interacting with a system, an insider plays games with the security mechanisms employed to protect it. We apply game theory to model these interactions in an extensive form game that is being played repeatedly with an Intrusion Detection System (IDS). The outcomes of the game are quantified by first specifying players’ preferences, and then, by using the von Neumann–Morgenstern utility function, to assign numbers that reflect these preferences. Examining players’ best responses, the solution of the game follows by locating all the Nash Equilibria (NE). We extend the NE notion to the logit Quantal Response Equilibrium (QRE), to capture players’ bounded rationality and model insider’s behavior. The QRE results are more realistic, and show that the solution of the game might be significantly different than the corresponding NE solution. Thus, we determine how an insider will interact in the future, and how an IDS will react to protect the system. To easily exploit QRE results in ID, we propose the use of a detection mechanism. To present a possible implementation scheme of the detection mechanism, we give the application model and a detailed game-based detection algorithm. en
heal.publisher Elsevier B.V. en
heal.journalName Computers & Security en
heal.journalType peer-reviewed
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

  • Όνομα: A game-based intrusion detection ...
    Μέγεθος: 803.6Kb
    Μορφότυπο: PDF

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες