Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κορώνης, Δημήτριος el
dc.contributor.author Λόης, Ευριπίδης el
dc.contributor.author Ζαννίκος, Φανούριος el
dc.contributor.author Αλεξανδρίδης, Αλέξανδρος Π. el
dc.contributor.author Σαρίμβεης, Χαράλαμπος Κ. el
dc.date.accessioned 2015-06-04T14:42:12Z
dc.date.issued 2015-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/15071
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://pubs.acs.org/ en
dc.subject Distillation curve
dc.subject Exhaust emissions
dc.subject Single cylinder diesel engine
dc.subject Καμπύλη απόσταξης
dc.subject Εκπομπές καυσαερίων
dc.subject Μονοκύλινδρος κινητήρας ντίζελ
dc.title A neural network approach for the correlation of exhaust emissions from a diesel engine with diesel fuel properties en
heal.type journalArticle
heal.classification Technology
heal.classification Environmental technology
heal.classification Τεχνολογία
heal.classification Περιβαλλοντική τεχνολογία
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85133147
heal.classificationURI http://lod.nal.usda.gov/5857
heal.classificationURI **N/A**-Τεχνολογία
heal.classificationURI **N/A**-Περιβαλλοντική τεχνολογία
heal.identifier.secondary DOI: 10.1021/ef020296p
heal.dateAvailable 10000-01-01
heal.language en
heal.access forever
heal.publicationDate 2003-09
heal.bibliographicCitation KORONIS, D., LOIS, E., ZANNIKOS, F., ALEXANDRIDIS, A.P. & SARIMVEIS, H.K. (2003). A neural network approach for the correlation of exhaust emissions from a diesel engine with diesel fuel properties. Energy and Fuels. [online] 17 (5). p. 1259-1265. Available from: http://pubs.acs.org/ en
heal.abstract This paper presents expressions correlating the exhaust emissions from a single-cylinder diesel engine with some of the most important properties of the fuels used, using a neural network approach. The exhaust emissions measured were carbon monoxide, hydrocarbons, nitrogen oxides, and particulate matter. The experiments were performed using a matrix of 59 fuels. The cetane number of the fuels covered the range 42-58, the density varied between 0.840 and 0.860 g/mL, and the sulfur content from 0.05 to 0.20 wt%. The predictions were based on specific points of the distillation curve, the cetane number, density, and kinematic viscosity of the fuels. In the case of particulate matter emissions, sulfur content was also employed. The predictions obtained were very good for all the emissions considered. The aromatic content was not used as a predictor variable, because it was found to have a strong inter-correlation with the cetane number, density, and two specific points of the distillation curve, the 50% and the 90% recovery point. en
heal.publisher American Chemical Society en
heal.journalName Energy and Fuels en
heal.journalType peer-reviewed
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αρχεία Μέγεθος Μορφότυπο Προβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες