Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κορρές, Δημήτριος Μ. el
dc.contributor.author Αναστόπουλος, Γεώργιος el
dc.contributor.author Λόης, Ευριπίδης el
dc.contributor.author Αλεξανδρίδης, Αλέξανδρος Π. el
dc.contributor.author Σαρίμβεης, Χαράλαμπος Κ. el
dc.date.accessioned 2015-06-04T15:27:33Z
dc.date.available 2015-06-04T15:27:33Z
dc.date.issued 2015-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/15078
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.elsevier.com/ en
dc.subject Diesel
dc.subject Lubricity
dc.subject Neural networks
dc.subject λιπαντικότητα
dc.subject νευρωνικά δίκτυα
dc.subject Πετρέλαιο
dc.title A neural network approach to the prediction of diesel fuel lubricity en
heal.type journalArticle
heal.classification Technology
heal.classification Chemical technology
heal.classification Τεχνολογία
heal.classification Χημική τεχνολογία
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85133147
heal.classificationURI http://skos.um.es/unescothes/C00565
heal.classificationURI **N/A**-Τεχνολογία
heal.classificationURI **N/A**-Χημική τεχνολογία
heal.keywordURI http://zbw.eu/stw/descriptor/19808-6
heal.contributorName Μπάφας, Γιώργος Β. el
heal.identifier.secondary DOI: 10.1016/S0016-2361(02)00020-0
heal.language en
heal.access campus
heal.publicationDate 2002-07
heal.bibliographicCitation KORRES, D.M., ANASTOPOULOS, G., LOIS, E., ALEXANDRIDIS, A.P., SARIMVEIS, H.K., et al. (2002). A neural network approach to the prediction of diesel fuel lubricity. Fuel. [online] 81 (10). p. 1243-1250. Available from: http://www.elsevier.com/[Accessed 08/02/2002] en
heal.abstract The continuous sulfur reduction in diesel fuel has resulted in poor fuel lubricity and engine pump failure, a fact that led to the development of a number of methods that measure the actual fuel lubricity level. However, lubricity measurement is costly and time consuming, and a number of predictive models have been developed in the past, based mainly on various fuel properties. In the present paper, a black box modeling approach is proposed, where the lubricity is approximated by a radial basis function (RBF) neural network that uses other fuel properties as inputs. The HFRR apparatus was used for lubricity measurements. In the present model, the variables used included the diesel fuel conductivity, density, kinematic viscosity at 40 °C, sulfur content and 90% distillation point, which produced the smallest error in the validation data. en
heal.publisher Elsevier en
heal.journalName Fuel en
heal.journalType peer-reviewed
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

  • Όνομα: 1-s2.0-S0016236102000200-main.pdf
    Μέγεθος: 120.8Kb
    Μορφότυπο: PDF

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες