Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κάβουρα, Ανδρονίκη Γ. el
dc.contributor.author Σταυριανέα, Αικατερίνη el
dc.date.accessioned 2015-06-05T14:48:04Z
dc.date.available 2015-06-05T14:48:04Z
dc.date.issued 2015-06-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/15134
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.elsevier.com/ en
dc.subject Οικονομικές πτυχές και μέσα μαζικής ενημέρωσης
dc.subject Διαφημιστικά έσοδα και κοινωνικά μέσα μαζικής ενημέρωσης
dc.subject Αίσθηση των συνδεδεμένων κοινωνικών δικτύων
dc.subject Ταξιδιωτικός προορισμός
dc.subject Economic aspects and social media
dc.subject Advertising revenues and social media
dc.subject Sense of online communitybelonging
dc.subject Travel destination
dc.title Economic and social aspects from social media’s implementation as a strategic innovative marketing tool in the tourism industry en
heal.type journalArticle
heal.classification Advertising
heal.classification Tourism
heal.classification Διαφήμιση
heal.classification Τουρισμός
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85001137
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85136255
heal.classificationURI **N/A**-Διαφήμιση
heal.classificationURI **N/A**-Τουρισμός
heal.identifier.secondary DOI: 10.1016/S2212-5671(14)00717-5
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης. el
heal.publicationDate 2014
heal.bibliographicCitation Kavoura, A. and Stavrianea, A. (2014) Economic and social aspects from social media’s implementation as a strategic innovative marketing tool in the tourism industry. Procedia Economics and Finance, 14. pp.303-312. en
heal.abstract The aim of this conceptual paper is to examine social media’s central role for the creation of the sense of an online community belonging and present the items that measure their role in the creation of such a community for tourism destinations. From a theoretical perspective, elements such as the specific language, sharing of similar interests and interaction among members, allows us to argue for the sense of belonging to an online community. To date, there are no studies that relate social media with the concept of the imagined communities and sense of belonging. The economic issues emerging from the implementation of social media may be useful for companies and authorities in order to effectively allocate their economic resources. en
heal.publisher Elsevier en
heal.journalName Procedia Economics and Finance en
heal.journalType peer-reviewed
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

  • Όνομα: Economic and social aspects.pdf
    Μέγεθος: 331.2Kb
    Μορφότυπο: PDF

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες