Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπίμπου - Νάκου, Ιωάννα el
dc.contributor.author Τσιαντής, Ιωάννης el
dc.contributor.author Ασημόπουλος, Χαρίσιος el
dc.contributor.author Χατζηλάμπρου, Π. el
dc.contributor.author Γιαννακοπούλου, Δ. el
dc.date.accessioned 2015-06-05T23:15:31Z
dc.date.available 2015-06-05T23:15:31Z
dc.date.issued 2015-06-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/15243
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://link.springer.com/journal/11218 en
dc.subject Bullying
dc.subject Qualitative study
dc.subject School factors
dc.subject Young adolescent students
dc.subject Σχολικός εκφοβισμός
dc.subject Ποιοτική έρευνα
dc.subject Σχολικοί παράγοντες
dc.subject Νεαροί έφηβοι μαθητές
dc.title School factors related to bullying en
heal.type journalArticle
heal.secondaryTitle a qualitative study of early adolescent students en
heal.classification Education
heal.classification Psychology
heal.classification Εκπαίδευση
heal.classification Ψυχολογία
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85040989
heal.classificationURI http://zbw.eu/stw/descriptor/15790-5
heal.classificationURI **N/A**-Εκπαίδευση
heal.classificationURI **N/A**-Ψυχολογία
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh89006054
heal.identifier.secondary DOI: 10.1007/s11218-012-9179-1
heal.language en
heal.access campus
heal.recordProvider Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας. Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας el
heal.publicationDate 2012-06
heal.bibliographicCitation Bibou-Nakou, I., Tsiantis, J., Assimopoulos, H., Chatzilambou, P. and Giannakopoulou, D. (2012) School factors related to bullying: a qualitative study of early adolescent students. "Social Psychology of Education", 15 (2), p. 125 - 145. Available from: http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11218-012-9179-1 [Accessed: 05/06/2015]. en
heal.abstract This article addresses the issue of bullying and analyzes a set of accounts that were collected from fourteen focus group interviews with 90 secondary school children. The aim of the research was to map out the ways in which young adolescents talk about their social relations at school in relation to home and the ways they construct bullying as a school-related issue. The findings suggest that young adolescents differ in their ability to participate in the construction of social order depending on the school/home context. Further, bullying is mainly framed as an issue of the school climate on the part of the participants. The student–teacher relationship (as a hidden curriculum), academic competition and pressure of academic achievement contribute significantly to the bullying discourse in the students’ talk. en
heal.publisher Saha, J. en
heal.journalName Social Psychology of Education en
heal.journalType peer-reviewed
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

  • Όνομα: School factors related to bullying ...
    Μέγεθος: 288.4Kb
    Μορφότυπο: PDF

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες