Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Byrne, Marann en
dc.contributor.author Flood, Barbara el
dc.contributor.author Hassall, Trevor en
dc.contributor.author Joyce, John en
dc.contributor.author Arquero Montaño, José Luis es
dc.date.accessioned 2015-06-05T23:28:12Z
dc.date.available 2015-06-05T23:28:12Z
dc.date.issued 2015-06-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/15244
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.sciencedirect.com/science/journal/01559982 en
dc.subject Accounting students
dc.subject Bologna process (European higher education)
dc.subject Expectations of higher education
dc.subject Learning outcomes
dc.subject Motives for entering higher education
dc.subject Preparedness for higher education
dc.subject Φοιτητές λογιστικής
dc.subject Διαδικασία της Μπολόνια
dc.subject Προσδοκίες από την ανώτατη εκπαίδευση
dc.subject Μαθησιακά αποτελέσματα
dc.subject Κίνητρα για ένταξη στην ανώτατη εκπαίδευση
dc.subject Ετοιμότητα για την ανώτατη εκπαίδευση
dc.title Motivations, expectations and preparedness for higher education en
heal.type journalArticle
heal.secondaryTitle a study of accounting students in Ireland, the UK, Spain and Greece en
heal.classification Education
heal.classification Europe
heal.classification Εκπαίδευση
heal.classification Ευρώπη
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85040989
heal.classificationURI http://skos.um.es/unescothes/C01436
heal.classificationURI **N/A**-Εκπαίδευση
heal.classificationURI **N/A**-Ευρώπη
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2007000875
heal.contributorName González-González, Jose, M. en
heal.contributorName Τουρνά - Γερμανού, Ελένη el
heal.identifier.secondary DOI: 10.1016/j.accfor.2011.12.001
heal.language en
heal.access campus
heal.recordProvider Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Κατεύθυνση Διοίκηση Επιχειρήσεων el
heal.publicationDate 2012-06
heal.bibliographicCitation Byrne, M., Flood, B., Hassall, T., Joyce, J. Arquero Montano, J., et al. (2012) Motivations, expectations and preparedness for higher education: a study of accounting students in Ireland, the UK, Spain and Greece. "Accounting Forum", 36 (2), p. 134 - 144. Available from: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0155998211000706 [Accessed: 05/06/2015]. en
heal.abstract This paper compares the motives, expectations and preparedness of a sample of students commencing the study of accounting in higher education in four European countries. The findings reveal that whilst all students are motivated to progress to higher education for career-oriented reasons and to seek intellectual growth, considerable variation is observed between the students in the four settings with regard to motives, confidence and perceptions of preparedness for higher education. The implications of these findings, both in the context of the alignment objectives of the Bologna process and the ongoing accounting education change debate, are considered. en
heal.publisher Lehman, Glen en
heal.journalName Accounting Forum en
heal.journalType peer-reviewed
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

  • Όνομα: Motivations, expectations and ...
    Μέγεθος: 335.4Kb
    Μορφότυπο: PDF

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες