Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σαμαράκου, Μαρία Τ. el
dc.contributor.author Φυλλαδιτάκης, Εμμανουήλ Δ. el
dc.contributor.author Τσαγανού, Γ. el
dc.contributor.author Γελεγένης, Ιωάννης Δ. el
dc.contributor.author Καρολίδης, Δημήτριος el
dc.date.accessioned 2015-06-06T15:11:24Z
dc.date.available 2015-06-06T15:11:24Z
dc.date.issued 2015-06-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/15325
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.researchgate.net/publication/252930192_Adaptation_Of_Educational_Text_To_An_Open_Interactive_Learning_System_A_Case_Study_For_Retudis en
dc.subject Γνωστική Θεωρία
dc.subject εκπαίδευση υποβοηθούμενη από υπολογιστή
dc.subject Διαδραστική εκπαίδευση
dc.subject Διαδραστικό περιβάλλον μάθησης
dc.subject Διαδραστικά συστήματα μάθησης
dc.subject Cognitive learning theory
dc.subject Education, Higher--Computer-assisted instruction
dc.subject Interactive learning
dc.subject Interactive learning environment
dc.subject Interactive learning systems
dc.title Adaptation of educational text to an open interactive learning system en
heal.type conferenceItem
heal.secondaryTitle a case study for retudis en
heal.classification Εκπαίδευση, Ανώτατη
heal.classification Πληροφορική
heal.classification Higher education
heal.classification Computer science
heal.classificationURI **N/A**-Εκπαίδευση, Ανώτατη
heal.classificationURI **N/A**-Πληροφορική
heal.classificationURI http://skos.um.es/unescothes/C01791
heal.classificationURI http://skos.um.es/unescothes/C00750
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh91005035
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2008118911
heal.contributorName Καρολίδης, Δημήτριος el
heal.contributorName Πρεντάκης, Παντελής el
heal.contributorName Παπαδάκης, Ανδρέας el
heal.identifier.secondary ISBN: 978-972893988-5
heal.language en
heal.access campus
heal.recordProvider Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών. Τμήμα Μηχανικών Ενεργειακής Τεχνολογίας Τ.Ε. el
heal.publicationDate 2013-07-23
heal.bibliographicCitation Samarakou, M., Fylladitakis, E.D., Tsaganou, G., Gelegenis, J. et al. (2013) Adaptation of educational text to an open interactive learning system: A case study for retudis. Proceedings of the International Conference e-Learning 2013. International Conference e-Learning 2013, Part of the IADIS Multi Conference on Computer Science and Information Systems 2013, MCCSIS 2013. pp.296-302. en
heal.abstract Theoretical education is mainly based on university text-books, which usually include texts not structured according to any theory of text comprehension. Structuring a text is a demanding process. Text should be organized and structured in order to include descriptions on micro and macro-level representation of the knowledge domain. Since this is difficult, diagnosis of text comprehension can lie heavily on the construction of the appropriate questions and dialogue structure about a not structured text. This may also affect students' performance on laboratory education. Whereas traditional educational systems infer the reasons for the student's behavior without directly involving the student, current educational systems, supported by interactive learning programs, attempt to involve students in the process of diagnosis. This paper presents the adaptation process of a non-structured text to ReTuDiS, an open interactive learning system which is being experimentally used today as an diagnostic, profiling and support system for undergraduate students. en
heal.fullTextAvailability true
heal.conferenceName Proceedings of the International Conference e-Learning 2013 en
heal.conferenceItemType full paper


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

  • Όνομα: 0deec51f4f800023dd000000.pdf
    Μέγεθος: 570.1Kb
    Μορφότυπο: PDF

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες