Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πλεμενός, Δημήτρης el
dc.contributor.author Μιαούλης, Γεώργιος el
dc.date.accessioned 2015-06-07T10:16:23Z
dc.date.available 2015-06-07T10:16:23Z
dc.date.issued 2015-06-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/15445
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://link.springer.com/book/10.1007/978-3-642-01259-4 en
dc.subject Contour extraction
dc.subject Non photo-realistic rendering
dc.subject Photo-realistic rendering
dc.subject Reflections
dc.subject Scene understanding
dc.subject Selective refinement
dc.subject Shadows
dc.subject Visibility
dc.subject Εξόρυξη περιγράμματος
dc.subject Μη φωτο-ρεαλιστική απόδοση
dc.subject Φωτο-ρεαλιστική απόδοση
dc.subject Αντανακλάσεις
dc.subject Κατανόηση σκηνικού
dc.subject Επιλεκτική βελτίωση
dc.subject Σκιές
dc.subject Ορατότητα
dc.title Scene understanding and human intelligence en
heal.type bookChapter
heal.classification Technology
heal.classification Computer science
heal.classification Τεχνολογία
heal.classification Πληροφορική
heal.classificationURI http://zbw.eu/stw/descriptor/10470-6
heal.classificationURI http://skos.um.es/unescothes/C00750
heal.classificationURI **N/A**-Τεχνολογία
heal.classificationURI **N/A**-Πληροφορική
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85112209
heal.identifier.secondary DOI: 10.1007/978-3-642-01259-4_7
heal.language en
heal.access campus
heal.recordProvider Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε. el
heal.publicationDate 2009
heal.bibliographicCitation Plemenos, D. and Miaoulis, G. (2009) Scene understanding and human intelligence. In: Plemenos, D. and Miaoulis, G. (2009) "Visual Complexity and Intelligent Computer Graphics Techniques Enhancements". Berlin: Springer Berlin Heidelberg, p. 221-246. Available from: http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-642-01259-4_7 [Accessed: 07/06/2015]. en
heal.abstract In this chapter we present some ideas and first results for efficient scene understanding in particular cases, where traditional visual understanding techniques are not sufficient or not possible. So, a technique is presented first, permitting to understand scenes containing mirrors, transparencies or shadows and, for this reason, difficult to understand with methods presented in previous chapters, computing a good viewpoint or exploring a scene. The presented technique uses object-space based contour drawing, in order to add apparent contour drawing, for real only objects of the scene, on rendered image. The second technique presented in this chapter faces the case where it is necessary, for understanding a scene, to have a look inside and outside the scene, but visual exploration is not possible, because the image of the scene must be printed. In such cases, the presented technique allows to add holes to the scene, in order to see simultaneously the outside of the scene and selected objects inside it. en
heal.publisher Springer Berlin Heidelberg en
heal.fullTextAvailability true
heal.bookName Visual Complexity and Intelligent Computer Graphics Techniques Enhancements en


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

  • Όνομα: Scene understanding and human ...
    Μέγεθος: 1.363Mb
    Μορφότυπο: PDF

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες