Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πλεμενός, Δημήτρης el
dc.contributor.author Μιαούλης, Γεώργιος el
dc.date.accessioned 2015-06-07T10:23:52Z
dc.date.available 2015-06-07T10:23:52Z
dc.date.issued 2015-06-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/15447
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://link.springer.com/book/10.1007/978-3-642-01259-4 en
dc.subject Artificial Intelligence
dc.subject Computer Graphics
dc.subject Constraint Satisfaction Problem
dc.subject Expert systems (Computer science)
dc.subject Genetic algorithms
dc.subject Machine learning
dc.subject Neural networks
dc.subject Problem Resolution
dc.subject Strategy Games
dc.subject Τεχνητή νοημοσύνη
dc.subject Γραφικά υπολογιστών
dc.subject Πρόβλημα Ικανοποίησης Περιορισμών
dc.subject Εξειδικευμένα συστήματα
dc.subject Γενετικοί αλγόριθμοι
dc.subject Μάθηση μηχανής
dc.subject Νευρωνικά δίκτυα
dc.subject Επίλυση προβλημάτων
dc.subject Στρατηγικά παιχνίδια
dc.title Tools for intelligent computer graphics en
heal.type bookChapter
heal.classification Technology
heal.classification Computer science
heal.classification Τεχνολογία
heal.classification Πληροφορική
heal.classificationURI http://zbw.eu/stw/descriptor/10470-6
heal.classificationURI http://skos.um.es/unescothes/C00750
heal.classificationURI **N/A**-Τεχνολογία
heal.classificationURI **N/A**-Πληροφορική
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85046450
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh92002377
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85079324
heal.keywordURI http://zbw.eu/stw/descriptor/19808-6
heal.identifier.secondary DOI: 10.1007/978-3-642-01259-4_1
heal.language en
heal.access campus
heal.recordProvider Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε. el
heal.publicationDate 2009
heal.bibliographicCitation Plemenos, D. and Miaoulis, G. (2009) Tools for intelligent computer graphics. In: Plemenos, D. and Miaoulis, G. (2009) "Visual Complexity and Intelligent Computer Graphics Techniques Enhancements". Berlin: Springer Berlin Heidelberg, p. 1-25. Available from: http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-642-01259-4_1 [Accessed: 07/06/2015]. en
heal.abstract In this chapter two important tools, allowing intelligent computer graphics, will be briefly described. The first one is Artificial Intelligence, while the second tool is Visual Complexity. A review of Artificial Intelligence techniques, which may be used to improve traditional methods in specific areas of Computer Graphics, is first presented in this chapter. After a definition of the main principles of Artificial Intelligence, three main areas of Artificial Intelligence are briefly described. Problem resolution gives general methods, which could be applied to resolve problems, especially heuristic search. Two specific sub-areas of problem resolution techniques are detailed: strategy computer games and the Constraint Satisfaction Problem. Expert Systems are able to advantageously replace human experts in various application areas. The main principles of Expert Systems are briefly presented. Finally, machine-learning techniques, mainly based on Neural Networks and Genetic Algorithms, are described. en
heal.publisher Springer Berlin Heidelberg en
heal.fullTextAvailability true
heal.bookName Visual Complexity and Intelligent Computer Graphics Techniques Enhancements en


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

  • Όνομα: Tools for Intelligent Computer ...
    Μέγεθος: 362.9Kb
    Μορφότυπο: PDF

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες