Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γόγουλου, Α. el
dc.contributor.author Γουλή, Ευαγγελία el
dc.contributor.author Γρηγοριάδου, Μαρίλια el
dc.contributor.author Σαμαράκου, Μαρία Τ. el
dc.date.accessioned 2015-06-07T17:40:32Z
dc.date.available 2015-06-07T17:40:32Z
dc.date.issued 2015-06-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/15510
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://delivery.acm.org/10.1145/1150000/1149316/p180-gogoulou.pdf?ip=83.212.65.244&id=1149316&acc=ACTIVE%20SERVICE&key=5641A0C343C36AC1%2EB43779B592AADE90%2E4D4702B0C3E38B35%2E4D4702B0C3E38B35&CFID=517588395&CFTOKEN=97465861&__acm__=1433698373_5083002c68d4a85c10fc27ab29887156 en
dc.subject Προσαρμογή
dc.subject Πράξεις επικοινωνίας
dc.subject Δέντρο διαλόγου
dc.subject Ανοιχτήρια φράση
dc.subject Διαρθρωμένος διάλογος
dc.subject Adaptation
dc.subject Communication acts
dc.subject Dialogue Tree
dc.subject Sentence openers
dc.subject Structured dialogue
dc.title ACT en
heal.type conferenceItem
heal.secondaryTitle a web-based adaptive communication tool en
heal.classification Τεχνολογία
heal.classification Πληροφορική
heal.classification Technology
heal.classification Computer science
heal.classificationURI **N/A**-Τεχνολογία
heal.classificationURI **N/A**-Πληροφορική
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85133147
heal.classificationURI http://skos.um.es/unescothes/C00750
heal.identifier.secondary ISBN: 0805857826;978-080585782-5
heal.language en
heal.access campus
heal.recordProvider Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών. Τμήμα Μηχανικών Ενεργειακής Τεχνολογίας Τ.Ε. el
heal.publicationDate 2005-05-30
heal.bibliographicCitation Gogoulou, A., Gouli, E., Grigoriadou, M. and Samarakou, M. (2005) ACT: A web-based adaptive communication tool. Computer Supported Collaborative Learning 2005: The Next 10 Years - Proceedings of the International Conference on Computer Supported Collaborative Learning 2005, CSCL 2005. pp.180-189. Taipei, Taiwan en
heal.abstract This paper presents a web-based adaptive communication tool, called ACT. ACT supports and guides the learners- communication/collaboration by implementing the structured dialogue either through sentence openers or communication acts. The scaffolding sentence templates are adapted according to the cognitive skills addressed by the learning activity, the model of collaboration followed and the educational tool used. The learners have the possibility to personalize the communication/ collaboration process by enriching the provided set of the scaffolding sentence templates with the desired ones and to monitor their debate in a visual graphical representation form through the Dialogue Tree. The first empirical results are encouraging regarding the predetermined set of the scaffolding sentence templates and their proper use, the adaptation framework supported, the provided facilities and the coherence of the dialogue. en
heal.fullTextAvailability true
heal.conferenceName Computer Supported Collaborative Learning 2005: The Next 10 Years - Proceedings of the International Conference on Computer Supported Collaborative Learning 2005, CSCL 2005 en
heal.conferenceItemType full paper


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες