Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Δαρβίρη, Χριστίνα el
dc.contributor.author Λεγάκη, Περιστέρα-Ελένη el
dc.contributor.author Χατζιωαννίδου, Παναγιώτα el
dc.contributor.author Γναρδέλλης, Χαράλαμπος el
dc.contributor.author Κρανιώτου, Χριστίνα el
dc.date.accessioned 2015-06-07T23:31:12Z
dc.date.available 2015-06-07T23:31:12Z
dc.date.issued 2015-06-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/15606
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0140197114001742 en
dc.subject Ερωτηματολόγιο εφηβικού στρες
dc.subject Ελληνική τυποποίηση
dc.subject Αντιληπτό στρες
dc.subject Ψυχομετρικές ιδιότητες
dc.subject Αξιοπιστία
dc.subject Adolescent stress Questionnaire
dc.subject Greek standardization
dc.subject Perceived stress
dc.subject Psychometric properties
dc.subject Reliability
dc.title Adolescent stress questionnaire en
heal.type journalArticle
heal.secondaryTitle reliability and validity of the Greek version and its description in a sample of high school (lyceum) students en
heal.classification Ψυχολογία
heal.classification Εφηβεία
heal.classification Psychology
heal.classification Puberty
heal.classificationURI **N/A**-Ψυχολογία
heal.classificationURI **N/A**-Εφηβεία
heal.classificationURI http://zbw.eu/stw/descriptor/15790-5
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85108606
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85112510
heal.contributorName Τηγάνη, Ξανθή el
heal.contributorName Αλεξόπουλος, Ευάγγελος el
heal.identifier.secondary DOI: 10.1016/j.adolescence.2014.10.003
heal.language en
heal.access campus
heal.recordProvider Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας. Τμήμα Προσχολικής Αγωγής el
heal.publicationDate 2014-12-01
heal.bibliographicCitation Darviri, C., Legaki, P.E., Chatzioannidou, P., Gnardellis, C., Kraniotou, C. et al. (2014) Adolescent Stress Questionnaire: Reliability and validity of the Greek version and its description in a sample of high school (lyceum) students. Journal of Adolescence. [Online] 37 (8), pp.1373-1377. Available from: http://www.sciencedirect.com [Accessed 07/06/2015] en
heal.abstract Adolescence is a crucial phase of human life characterized by enhanced exposure and vulnerability to various stressful stimuli. The Adolescent Stress Questionnaire (ASQ) is a useful measure to evaluate possible sources of stressors affecting the adolescent equilibrium. The present study examines the scientific properties of the Greek version of ASQ to measure perceived stress among 250 Greek adolescents. The confirmatory factor analysis (CFA) results showed a good fit of the original structure of ASQ to the observed data in the Greek sample. A good internal reliability was also confirmed by high Cronbach's alpha values. In line with previous research, girls reported more stress than boys. Overall, the Greek ASQ is a valid and reliable instrument for evaluating adolescent stress. en
heal.publisher Elsevier en
heal.journalName Journal of Adolescence en
heal.journalType peer-reviewed
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

  • Όνομα: 1-s2.0-S0140197114001742-main.pdf
    Μέγεθος: 201.7Kb
    Μορφότυπο: PDF

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες