Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Βιτουλαδίτη, Ευγενία el
dc.date.accessioned 2015-06-10T20:22:07Z
dc.date.issued 2015-06-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/15649
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source https://www3.aegean.gr/aegean2/index.html en
dc.subject Empirical research
dc.subject Εμπειρική έρευνα
dc.subject Μάρκετινγκ
dc.title The comparison of secondary and primary tourism destination image en
heal.type journalArticle
heal.secondaryTitle serving as a bridge between expectation and experience and guiding effective marketing and management strategies en
heal.classification Tourism
heal.classification Business management (http://skos.um.es/unescothes/C00483)
heal.classification Τουρισμός
heal.classification Διοίκηση επιχειρήσεων
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85136255
heal.classificationURI **N/A**-Business management (http://skos.um.es/unescothes/C00483)
heal.classificationURI **N/A**-Τουρισμός
heal.classificationURI **N/A**-Διοίκηση επιχειρήσεων
heal.keywordURI http://skos.um.es/unescothes/C01337
heal.dateAvailable 10000-01-01
heal.language en
heal.access forever
heal.publicationDate 2013
heal.bibliographicCitation Vitouladiti, O. (2013) The comparison of secondary and primary tourism destination image: Serving as a bridge between expectation and experience and guiding effective marketing and management strategies. "Tourismos", 8 (1), p.53-91 en
heal.abstract The importance of destination image in tourism is undeniable. Both aspects of destination image, secondary and primary, are very important in shaping the overall image. A comparison between them would bridge the tourists' expectations with experience by revealing the exact deviations from the original perception. According to the scientific literature there are scant researches that compare, directly, these two dimensions of the image, using a representative sample from first time visitors. Such a comparison would enrich the limited empirical research on this specific issue. This paper presents the direct comparison, based on empirical research and on representative sample of British first time visitors to the island of Corfu. The members of the sample where given two questionnaires,(total 752 questionnaires) one at the arrival and the other just before the departure. Both questionnaires were completed by the same person and this is an additional value of the study. The research revealed the pragmatic dimensions, indicated the priorities for marketing and management actions and suggested through this comparison a new kind of image. en
heal.journalName Tourismos en
heal.journalType peer-reviewed
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αρχεία Μέγεθος Μορφότυπο Προβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες