Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Δουκάκης, Σπύρος el
dc.contributor.author Γιαννάκος, Μιχαήλ el
dc.contributor.author Κοιλιάς, Χρήστος el
dc.contributor.author Βλάμος, Παναγιώτης el
dc.date.accessioned 2015-06-10T20:32:57Z
dc.date.issued 2015-06-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/15650
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://mif.vu.lt/lt2/ en
dc.subject Δομές δεδομένων
dc.subject Data structures
dc.subject Problem solving
dc.subject Επίλυση προβλημάτων
dc.title Measuring students' acceptance and confidence in algorithms and programming en
heal.type journalArticle
heal.secondaryTitle the impact of engagement with CS on Greek secondary education en
heal.classification Technology
heal.classification Computer programming ( URL: http://skos.um.es/unescothes/C00749)
heal.classification Τεχνολογία
heal.classification Προγραμματισμός
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85133147
heal.classificationURI http://skos.um.es/unescothes/C00749
heal.classificationURI **N/A**-Τεχνολογία
heal.classificationURI **N/A**-Προγραμματισμός
heal.dateAvailable 10000-01-01
heal.access forever
heal.publicationDate 2013
heal.bibliographicCitation Doukakis, S., Giannakos, M., Koilias,C. and Vlamos, P. (2013) Measuring students' acceptance and confidence in algorithms and programming: The impact of engagement with CS on Greek secondary education. "Informatics in Education", 12 (3), p.207-219 en
heal.abstract This paper presents results of a questionnaire focused on investigating students' confidence and behavioral intention in the area of programming, particularly that of structures, problem solving, and programming commands (Conditional - Loop). Responses from 116 1st year students regarding informatics were used. The results indicate that the engagement with programming logic yields a positive impact on students' confidence and acceptance. In addition, all the measured factors are related relatively strongly. Our findings demonstrate that students' prior direction (at Lyceum) has a significant impact on their Confidence for using Programming Commands (CPC) and Confidence for using Data Structures (CDS); however, prior direction does not have any impact on learners Problem Solving Confidence (PSC) and Behavioral Intention (BI) for programming. In the conclusion, several issues regarding the courses of programming are discussed. en
heal.journalName Informatics in Education en
heal.journalType peer-reviewed
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αρχεία Μέγεθος Μορφότυπο Προβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες