Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η εξέταση του βαθμού εργασιακής ικανοποίησης και εργασιακής απόδοσης των απασχολουμένων σε οργανισμούς πληροφόρησης, πιο συγκεκριμένα βιβλιοθήκες και αρχεία, με την χρήση εσωτερικών και εξωτερικών κινήτρων όπως το κίνητρο δημόσιας προσφοράς, προσανατολισμού στον χρήστη και ενδυναμωτικής ηγεσίας. Για την συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε δομημένο ερωτηματολόγιο, το οποίο στάλθηκε σε πάνω από 127 Βιβλιοθήκες (Ακαδημαϊκές, Δημόσιες/Δημοτικές, Ιδιωτικές) και Αρχεία και απαντήθηκε συνολικά από 130 άτομα. Οι ενότητες του ερωτηματολογίου ερευνούν τους παράγοντες εργασιακής ικανοποίησης, δημόσιας προσφοράς, ηγεσίας και απόδοσης. Αποδεικνύεται ότι η εργασιακή ικανοποίηση επηρεάζεται θετικά από την δημόσια προσφορά, τον προσανατολισμό στο χρήστη και την τήρηση ενδυναμωτικής μορφής ηγεσίας. Από την άλλη πλευρά, η εργασιακή απόδοση δεν επηρεάζεται από το κίνητρο της δημόσιας προσφοράς και από τον προσανατολισμό στους χρήστες. Όμως, σχετίζεται θετικά με τον υπό-παράγοντα της ενδυναμωτικής ηγεσίας και συγκεκριμένα την αυτονομία και την εσωτερική μορφή παρακίνησης. Τέλος, εμφανίζεται συσχέτιση μεταξύ εργασιακής ικανοποίησης και εργασιακής απόδοσης. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν πρακτικές εφαρμογές των ευρημάτων της έρευνας.
The purpose of this paper is to examine the degree of job satisfaction and job performance of employees in information organizations, in particular libraries and archives, using internal and external incentives such as public service motivation, user orientation and empowerment leadership. A structured questionnaire was used to collect the data, which was sent to more than 127 Libraries (Academic, Public/ Municipal, Private) and Archives and was answered in total by 130 people. The sections of the questionnaire investigate the factors of job satisfaction, public offering, leadership and performance. It turns out that job satisfaction is positively influenced by public offering, user orientation and adherence to an empowering form of leadership. On the other hand, job performance is not affected by the incentive for public supply and user orientation. But it is positively related to the sub-factor of empowering leadership, namely autonomy and inner form of motivation. Finally, there is a correlation between job satisfaction and job performance. The results demonstrate practical applications of research findings.