Στην παρούσα πτυχιακή εργασία χρησιμοποιήθηκε ένα Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης (ΣΔΜ), το Moodle, το οποίο απευθύνεται σε μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου. Η εξοικείωση του χρήστη, και ιδίως ενός νεαρού ηλικιακά χρήστη, με τον τρόπο αναζήτησης της πληροφορίας, της ορθής οργάνωσής της και ενσωμάτωσής της σε ένα κείμενο αποτελεί απαιτητική διαδικασία.
Για το λόγο αυτό, οι βασικοί στόχοι της μελέτης και της δημιουργίας του ΣΔΜ αφορούν: α) τη σωστή ροής μιας εργασίας μαθητών, από τη στιγμή εντοπισμού των πηγών που χρειάζονται έως την τελική της παρουσίαση, β) τον ορθό τρόπο εύρεσης των πηγών που θα χρειαστούν οι μαθητές κατά τη διάρκεια της εργασίας τους (π.χ. στρατηγική αναζήτησης των πηγών), γ) τη διαδικασία αξιολόγησης των πηγών από τους μαθητές, ώστε να κρίνουν ποιες από τις πηγές χρησιμεύουν περισσότερο στο θέμα εργασίας τους, δ) τον τρόπο ενσωμάτωσης των πληροφοριών, που θα ανακτηθούν από τους μαθητές, μέσα στο κείμενο της εργασίας τους, ε) τη μέθοδο παρουσίασης των αποτελεσμάτων σε τρίτους και ζ) τέλος, την αυτοαξιολόγηση του κάθε μαθητή, ώστε να καταστεί σαφές ποιες από τις ενότητες του μαθήματος έχει κατανοήσει πλήρως ο μαθητής και σε ποιες χρειάζεται να επαναλάβει την ανάγνωση.
Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε αφορά δείγμα ποσοτικής έρευνας με τη σύνταξη δυο ερωτηματολογίων για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το πρώτο απευθύνεται σε καθηγητές και το δεύτερο σε μαθητές. Το δείγμα μαθητών και καθηγητών προέρχεται από τρία σχολεία του νομού Κορινθίας. Εν συνεχεία, τα αποτελέσματα που απέδωσε η έρευνα αναλύθηκαν με το πρόγραμμα Microsoft Excel. Τα συμπεράσματα που καταλήγει η μελέτη αναφέρουν ότι οι καθηγητές θεωρούν χρήσιμη την εκμάθηση πηγών πληροφόρησης κατά τη διάρκεια ορισμένων μαθημάτων. Συνακόλουθα, οι μαθητές δείχνουν να έχουν ανάγκη την ένταξη ενός μαθήματος πληροφοριακού γραμματισμού με σκοπό την ολοκλήρωση των εκπαιδευτικών τους γνώσεων.
In this thesis we used a Learning Management System (LMS), in Moodle, which is addressed to students of G’ Gymnasium (High School). The familiarity of the user, especially a young age user, how to search information, good organization and integration of a text is a demanding process.
Therefore, the main objectives of the study and creation of LMS relate to: a) the flow right of students' work, the detection time of the resources needed to its final presentation, b) the right way of finding sources to be take the students during their work (eg. sourcing strategy), c) the sources of evaluation of students to judge which of the sources most useful at their work subject, d) how to integrate the information to be retrieved from t s students, in their version of the work, e) the method of presentation of results to third parties, and f) finally, the self-assessment of each student in order to make clear which of the sections of the course is fully understood by the student and what needs to resume reading.
The methodology followed regards quantitative research sample by writing two questionnaires for secondary education. The first is aimed at teachers and students in the second. The sample of students and teachers from three schools in the prefecture of Korinthos. Subsequently, the results yielded by the survey were analyzed with Microsoft Excel program. The conclusions reached by the study indicate that teachers find useful learning information sources during certain courses. Accordingly, students seem to require the inclusion of a course information literacy to complete their educational knowledge.