Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η διερεύνηση των προγραμμάτων προσέγγισης χρηστών στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες, τόσο από την πλευρά των επαγγελματιών πληροφόρησης όσο και των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας. Τα προγράμματα προσέγγισης χρηστών έχουν αναπτυχθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, με την πρόοδο της τεχνολογίας να έχει συμβάλει σε μεγάλο βαθμό για αυτή την εξέλιξη. Τα προγράμματα αυτά περιλαμβάνουν υπηρεσίες όπως η πληροφοριακή παιδεία, η συμμετοχή των χρηστών στην επιλογή υλικού και η ενημέρωση για τη συλλογή και τις παρεχόμενες υπηρεσίες (Γκίνης, 2012). Για τη συλλογή των πρωτογενών δεδομένων δημιουργήθηκαν δύο ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια. Το πρώτο ερωτηματολόγιο στάλθηκε στους επαγγελματίες της πληροφόρησης διάφορων ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών, ενώ το δεύτερο στάλθηκε στο διδακτικό προσωπικό διαφόρων ιδρυμάτων. Η συλλογή των δεδομένων διήρκησε 3 μήνες. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι επαγγελματίες της πληροφόρησης αξιολογούν θετικά την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται από τις βιβλιοθήκες, σε αντίθεση με το διδακτικό προσωπικό. Ωστόσο και οι δύο ομάδες συμφωνούν στο είδος των δεξιοτήτων που είναι απαραίτητο να διαθέτει το προσωπικό των βιβλιοθηκών για την υποστήριξη των πληροφοριακών αναγκών των χρηστών.
The purpose of this thesis is to study the approach to users in academic libraries both from the information professionals and from the members of the academic community. User’s approach programs have developed especially in recent years, with technological advances having contributed greatly to this development. These programs include services such as information literacy, user’s participation in material selection and information on collection and services (Γκίνης, 2012). Two questionnaires were created for the collection of primary data. The first questionnaire was sent to information professionals of various academic libraries, while the second was sent to the teaching staff of various institutions. Data collection lasted for 3 months. The results of the survey showed that information professionals are positively assessing the quality of services provided by libraries, as opposed to teaching staff. However, both teams agree on the kind of skills librarians need to have in order to support the information needs of users.