Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Barros, Gabriella A. B. en
dc.contributor.author Cerny Green, Michael en
dc.contributor.author Liapis, Antonios en
dc.contributor.author Togelius, Julian en
dc.date.accessioned 2019-02-17T05:44:55Z
dc.date.available 2019-02-17T05:44:55Z
dc.date.issued 2019-02-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/20237
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.title Data-driven Design: A Case for Maximalist Game Design en
heal.type conferenceItem
heal.identifier.secondary http://antoniosliapis.com/papers/data_driven_design.pdf
heal.language en
heal.access free
heal.publicationDate 2018
heal.bibliographicCitation Gabriella A. B. Barros, Michael Cerny Green, Antonios Liapis and Julian Togelius: "Data-driven Design: A Case for Maximalist Game Design," in Proceedings of the International Conference of Computational Creativity, 2018. en
heal.abstract Maximalism in art refers to drawing on and combining multiple different sources for art creation, embracing the resulting collisions and heterogeneity. This pa-per discusses the use of maximalism in game design and particularly in data games, which are games that are generated partly based on open data. Using Data Adventures, a series of generators that create adventure games from data sources such as Wikipedia and Open-Street Map, as a lens we explore several trade offs and issues in maximalist game design. This includes the tension between transformation and fidelity, between decorative and functional content, and legal and ethical is-sues resulting from this type of generativity. This paper sketches out the design space of maximalist data-driven games, a design space that is mostly unexplored en
heal.sponsor The CROSSCULT project has received funding from the European Union's Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No 693150 en
heal.fullTextAvailability false
heal.conferenceName Proceedings of the International Conference of Computational Creativity en
heal.conferenceItemType full paper


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αρχεία Μέγεθος Μορφότυπο Προβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες