Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σαχινίδης, Αλέξανδρος Γ. el
dc.date.accessioned 2014-12-17T22:10:15Z
dc.date.available 2014-12-17T22:10:15Z
dc.date.issued 2014-12-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/2939
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject Corporate culture
dc.subject Organizational change--Management
dc.subject Leadership
dc.subject Organizational effectiveness
dc.subject Αλλαγή
dc.subject Δύναμη
dc.subject Αποτελεσματικότητα
dc.subject Power
dc.title Implementing cultural change in a newly acquired business en
heal.type conferenceItem
heal.classification Social sciences
heal.classification Κοινωνιολογία
heal.classification Administration
heal.classification Διοίκηση και οργάνωση
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85124003
heal.classificationURI **N/A**-Κοινωνιολογία
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2002007910
heal.classificationURI **N/A**-Διοίκηση και οργάνωση
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85032896
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2008108710
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85075480
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85095526
heal.contributorName Φράγκος, Χρήστος Κ. (1949-) (υπεύθ. οργ.) el
heal.language el
heal.language en
heal.access campus
heal.recordProvider Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Κατεύθυνση Διοίκησης Επιχειρήσεων el
heal.publicationDate 2003-05
heal.bibliographicCitation Sahinidis, A. (2003) Implementing cultural change in a newly acquired business. in "Proceedings of the 1st International Conference in Industry and Commerce". Athens, 26th to 27th May 2003. Athens: TEI of Athens. pp. 472-482. en
heal.abstract Η εργασία που ακολουθεί, παρουσιάζει τα αποτελέσματα της μελέτης της διαδικασίας της αλλαγής της εταιρικής κουλτούρας, μιας πρόσφατα εξαγορασμένης ελληνικής επιχείρησης, από μια πολυεθνική. Η νέα διοίκηση καθώς και οι εργαζόμενοι, συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο που αφορά τη διάγνωση της επιχειρησιακής κουλτούρας, συγκρίνοντας τη σημερινή μορφή της κουλτούρας με αυτή πριν την εξαγορά και με αυτή που επιθυμούν οι εργαζόμενοι. Το αποτέλεσμα της μελέτης μπορεί να αξιοποιηθεί από τη διοίκηση της εταιρείας, κατά τη διαδικασία στρατηγικού σχεδιασμού, καθώς επίσης και για τον έλεγχο της αποτελεσματικότητάς της κατά τη διαχείριση της μεταβατικής περιόδου της αλλαγής ιδιοκτησίας. el
heal.abstract The challenge of bringing about major change in an organization is an enormous one. When the change involves parties of different power status, such as those who make the acquisition and those who are the target of it, change becomes harder to implement. The degree of change radicalness is complicating things even further. In the case of cultural change, i.e. departing from existing ways of thinking, feeling and behaving, people are asked to re-conceptualize the existing cognitive models that have guided their behavior for long time periods, without ever being questioned by anyone in the corporate latter. This study is making an attempt to delve into the dynamics of cultural change, trying to shed light into the factors involved, facilitating or obstructing its implementation. The methodology used combines both quantitative and qualitative techniques. The managers of a recently acquired firm were first interviewed, including the CEO, and later the total number of the employees of the acquired company completed a questionnaire concerning organizational culture diagnosis. The culture assessment instrument used in this study, is based on the Competing Values Model of K. S. Cameron and R. E. Quinn, widely used in organizational culture studies. Managers and lower - level employees of the company, are asked to provide information as to what the company culture was before the takeover, what it is like now and finally, what they would like it to be like, in the future. Interesting observations are made comparing the before and after the takeover situation, as well as, the employee view of the company culture compared to that of top management. The study provides an opportunity to the company management, to assess the organizational culture in light of its goals, and to draw a roadmap for the realization of those, setting realistic timeframes, contingent upon the receptivity of the company employees to the management change initiatives. The academic implications of the study include the further development of understanding cultural change and transmission, the role of the leader in managing the change effort and the power dynamics involved in the change process, within the particular context. en
heal.publisher TEI of Athens en
heal.publisher Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας el
heal.fullTextAvailability true
heal.conferenceName 1st International Conference in Industry and Commerce en
heal.conferenceName 1o Διεθνές Συνέδριο: Ποσοτικές Μέθοδοι στη Βιομηχανία και τις Εμπορικές Επιχειρήσεις el
heal.conferenceItemType full paper


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

  • Όνομα: IMPLEMENTING CULTURAL CHANGE IN ...
    Μέγεθος: 210.4Kb
    Μορφότυπο: PDF

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες