dc.contributor.author | Καυγά, Άννα | el |
dc.contributor.author | Γκοβίνα, Ουρανία | el |
dc.contributor.author | Βλάχου, Ευγενία Δ. | el |
dc.contributor.author | Παυλάτου, Νίκη | el |
dc.contributor.author | Κουλούρη, Αγορίτσα Γ. | el |
dc.date.accessioned | 2015-01-14T17:32:46Z | |
dc.date.issued | 2015-01-14 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11400/4048 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.source | http://www.hjn.gr | en |
dc.subject | Education (Continuing education) | |
dc.subject | Career development | |
dc.subject | Επαγγελματική ανάπτυξη | |
dc.subject | συνεχιζόμενη εκπαίδευση | |
dc.title | Διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν τη συμμετοχή των νοσηλευτών σε προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης | el |
dc.title | Investigation of factors that affect the participation of nurses in continuing education programmes | en |
heal.type | journalArticle | |
heal.classification | Ιατρική | |
heal.classification | Νοσηλευτική | |
heal.classification | Medicine | |
heal.classification | Nursing | |
heal.classificationURI | **N/A**-Ιατρική | |
heal.classificationURI | **N/A**-Νοσηλευτική | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh00006614 | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85093362 | |
heal.keywordURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh99005759 | |
heal.keywordURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh86001816 | |
heal.contributorName | Σταθοπούλου, Χαρίκλεια | el |
heal.dateAvailable | 10000-01-01 | |
heal.language | el | |
heal.language | en | |
heal.access | forever | |
heal.recordProvider | Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας. Τμήμα Νοσηλευτικής | el |
heal.publicationDate | 2012 | |
heal.bibliographicCitation | Καυγά, Α., Γκοβίνα, Ο., Βλάχου, Ε., Παυλάτου, Ν., Κουλούρη, Α. κ.ά. (2012). Διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν τη συμμετοχή των νοσηλευτών σε προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης.. “ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ”. 51(3): 288-296 | el |
heal.abstract | Εισαγωγή: Η Νοσηλευτική είναι ένα από τα επαγγέλματα όπου η συνεχής ενημέρωση για τα νέα δεδομένα είναι αναγκαία. Η ταχεία παλαίωση της γνώσης οδηγεί στην ανάγκη για συνεχή εκπαίδευση και εξάσκηση σε νέες τεχνικές και μέσα. Τα κίνητρα, καθώς και τα προσωπικά και τα επαγγελματικά χαρακτηριστικά των νοσηλευτών διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην αύξηση της συμμετοχής τους σε προγράμματα Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης (ΣΕ).Σκοπός: Η παρούσα μελέτη έχει σκοπό να διερευνήσει τους παράγοντες που επηρεάζουν τη συμμετοχή των νοσηλευτών στη ΣΕ, σε σχέση με τα δημογραφικά, τα επαγγελματικά χαρακτηριστικά και τις αντιλήψεις τους για τη ΣΕ. Υλικό-Μέθοδος: Το δείγμα αποτέλεσαν 100 νοσηλευτές που εργάζονταν σε τρία δημόσια γενικά νοσοκομεία της Αθήνας και πληρούσαν τα κριτήρια συμμετοχής στη μελέτη. Ως δειγματοληπτική μέθοδος χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της σκόπιμης δειγματοληψίας. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο δημογραφικών στοιχείων και η κλίμακα διερεύνησης των λόγων συμμετοχής (Participation Reason’s Scale, PRS) στη συνεχιζόμενη εκπαίδευση. Ο συντελεστής αξιοπιστίας Cronbach’s α της κλίμακας, συνολικά, είναι 0,89. Αποτελέσματα: Οι γυναίκες φάνηκε ότι θεωρούν σημαντικότερη τη ΣΕ σε σχέση με τους άνδρες (p=0,007). Ο βαθμός επάρκειας των γνώσεων για παροχή ποιοτικής φροντίδας συσχετίζεται θετικά με τη μεγαλύτερη ηλικία (p=0,016), την υψηλότερη θέση εργασίας (p=0,020) και τα περισσότερα χρόνια προϋπηρεσίας των νοσηλευτών (p=0,014). Η συμμετοχή των νοσηλευτών σε προγράμματα ΣΕ συσχετίζεται αρνητικά με το μεγαλύτερο αριθμό παιδιών (p=0,021) και θετικά με τη θέση ευθύνης που κατέχουν (p=0,046), καθώς και με το πόσο σημαντική θεωρούν τη συμμετοχή τους (p=0,042). Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της κλίμακας PRS, ο λόγος που επηρέασε θετικά σε στατιστικά σημαντικό επίπεδο τη συμμετοχή στη ΣΕ είναι η καλύτερη ανταπόκριση στις απαιτήσεις του επαγγέλματος (p=0,04) και σε οριακά στατιστικά σημαντικό επίπεδο η αποτελεσματικότερη ανταπόκριση στις ανάγκες των ασθενών (p=0,057). Συμπεράσματα: Δεδομένου ότι η ανάγκη επανεκτίμησης των γνώσεων και των δεξιοτήτων των νοσηλευτών είναι απαραίτητη σε μια ταχέως εξελισσόμενη κοι- νωνία, ο σχεδιασμός προγραμμάτων βασισμένων στις πραγματικές ανάγκες μετά από διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν τη συμμετοχή τους σε αυτά θεωρείται επιβεβλημένος για την επαγγελματική ανάπτυξη των νοσηλευτών και συνάδει απόλυτα με τη φιλοσοφία της εκπαίδευσης ενηλίκων. | el |
heal.abstract | Background: The assimilation of new data is necessary in the nursing profession. The rapid obsolescence of acquired knowledge generates a need for continuing education (CE) and training in new techniques and instruments. The motives, but also the personal and professional characteristics of nurses, play an important role in increasing their participation in CE programmes. Aim: Investigation of factors affecting the participation of nurses in CE, with respect to demographic and job characteristics and perceptions of CE. Method: The study sample consisted of 100 nurses working in three public general hospitals in Athens who were selected by intentional sampling and met the inclusion criteria. Data collection was made using a demographic questionnaire and the Participation Reason’s Scale (PRS), an exploring scale to investigate the reasons for participation in CE. The reliability coefficient, Cronbach’s α, of the PRS scale was 0.89. Results: Women were more likely than men to consider CE very important (p=0.007). The degree of adequacy of knowledge for providing quality care was positively correlated with the age (p=0.016), higher job position (p=0.02) and years of service of the nurses (p=0.014). The involvement of nurses in CE programmes was correlated negatively with their number of children (p=0.021) and positively with their level of responsibility (p=0.046) and the degree of perceived importance of their involvement (p=0.042). According to the PRS scale ratio, the factor which most influenced participation in CE was the best response to the demands of the profession (p=0.04), followed by effective response to the needs of patients at a marginally statistically significant level (p=0.057). Conclusions: Reassessment of the knowledge and skills of nurses is needed in a rapidly changing society. Development of CE programmes based on actual needs after investigation of the factors affecting the participation of nurses is imperative for their professional development and is consistent with the philosophy of adult education. | en |
heal.publisher | Εθνικός Σύνδεσμος Νοσηλευτών Ελλάδος | el |
heal.journalName | Νοσηλευτική | el |
heal.journalName | Hellenic Journal of Nursing | en |
heal.journalType | peer-reviewed | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: