dc.contributor.author | Κοτζαμπασσάκη, Στέλλα | el |
dc.date.accessioned | 2015-01-30T14:21:27Z | |
dc.date.issued | 2015-01-30 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11400/5142 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.source | http://www.hjn.gr | en |
dc.subject | Nursing--Study and teaching (Preceptorship) | |
dc.subject | Mentoring in nursing | |
dc.subject | κλινική νοσηλευτική εκπαίδευση | |
dc.subject | κλινικός καθηγητής | |
dc.subject | μέντορας | |
dc.subject | μοντέλα κλινικής νοσηλευτικής εκπαίδευσης | |
dc.subject | clinical professor | |
dc.subject | models of nursing education | |
dc.title | Μοντέλα κλινικής νοσηλευτικής εκπαίδευσης | el |
heal.type | journalArticle | |
heal.secondaryTitle | εξέλιξη και επιδράσεις στη μάθηση των φοιτητών της Νοσηλευτικής | el |
heal.classification | Medicine | |
heal.classification | Nursing | |
heal.classification | Ιατρική | |
heal.classification | Νοσηλευτική | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh00006614 | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85093362 | |
heal.classificationURI | **N/A**-Ιατρική | |
heal.classificationURI | **N/A**-Νοσηλευτική | |
heal.keywordURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh91004203 | |
heal.keywordURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh92002828 | |
heal.dateAvailable | 10000-01-01 | |
heal.language | el | |
heal.access | forever | |
heal.recordProvider | Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας. Τμήμα Νοσηλευτικής | el |
heal.publicationDate | 2006-09 | |
heal.bibliographicCitation | Κοτζαμπασάκη, Σ. (2006) Μοντέλα κλινικής νοσηλευτικής εκπαίδευσης: Eξέλιξη και επιδράσεις στη μάθηση των φοιτητών της Νοσηλευτικής. “Νοσηλευτική”.45 (3) | el |
heal.abstract | Στόχος του άρθρου είναι να παρουσιάσει μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση τα μοντέλα κλινικής νοσηλευτικής εκπαίδευσης, την εξελικτική τους πορεία και τις επιδράσεις τους στη μάθηση των φοιτητών της Νοσηλευτικής. Στις πρώτες νοσηλευτικές σχολές, που ιδρύθηκαν στα μέσα του 19ου αιώνα, οι φοιτητές μάθαιναν με το σύστημα της «μαθητείας» υπό την επίβλεψη της προϊσταμένης του τμήματος, που είχε την ευθύνη τους. Σύντομα, η ανάγκη για περισσότερους και καλύτερα εκπαιδευμένους νοσηλευτές οδήγησε στην ανάπτυξη των νοσηλευτικών σχολών και την ανάληψη της κλινικής διδασκαλίας από τους κλινικούς καθηγητές, που αποτελούσαν εκπαιδευτικό προσωπικό του ακαδημαϊκού ιδρύματος. Τα προβλήματα αυτού του μοντέλου, με σημαντικότερο την αδυναμία του κλινικού καθηγητή να ενσωματώσει τους φοιτητές στη νοσηλευτική ομάδα του τμήματος και να τους κοινωνικοποιήσει στο νοσηλευτικό ρόλο, οδήγησαν στην αναζήτηση και χρήση άλλων μοντέλων. Σ’ αυτά τα μοντέλα, η κλινική νοσηλευτική εκπαίδευση ανατίθεται σε ένα νοσηλευτή του κλινικού χώρου, που μαζί με τη φροντίδα των ασθενών έχει ταυτόχρονα και την ευθύνη της κλινικής εκπαίδευσης ενός ή δύο φοιτητών της Νοσηλευτικής. Τα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι αυτό το μοντέλο είναι αποτελεσματικό τόσο για την κοινωνικοποίηση όσο και για τη μάθηση των φοιτητών της Νοσηλευτικής. Ένα τρίτο είδος αποτελούν τα συνεργατικά μοντέλα, τα οποία είναι μια σύνθεση των δύο προαναφερθέντων. Υποστηρίζεται πως κάθε μοντέλο έχει ισχυρά και αδύνατα σημεία και η επιτυχία τους εξαρτάται από τους ίδιους τους επαγγελματίες και το ενδιαφέρον τους για τους φοιτητές και τη νοσηλευτική εκπαίδευση. | el |
heal.publisher | Εθνικός Σύνδεσμος Νοσηλευτών Ελλάδος | el |
heal.publisher | Hellenic National Graduate Nurses Association | en |
heal.journalName | Νοσηλευτική | el |
heal.journalName | Hellenic Journal of Nursing | en |
heal.journalType | peer-reviewed | |
heal.fullTextAvailability | false |
Αρχεία | Μέγεθος | Μορφότυπο | Προβολή |
---|---|---|---|
Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο. |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: