Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κοτζαμπασσάκη, Στέλλα el
dc.date.accessioned 2015-01-30T14:21:27Z
dc.date.issued 2015-01-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/5142
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.hjn.gr en
dc.subject Nursing--Study and teaching (Preceptorship)
dc.subject Mentoring in nursing
dc.subject κλινική νοσηλευτική εκπαίδευση
dc.subject κλινικός καθηγητής
dc.subject μέντορας
dc.subject μοντέλα κλινικής νοσηλευτικής εκπαίδευσης
dc.subject clinical professor
dc.subject models of nursing education
dc.title Μοντέλα κλινικής νοσηλευτικής εκπαίδευσης el
heal.type journalArticle
heal.secondaryTitle εξέλιξη και επιδράσεις στη μάθηση των φοιτητών της Νοσηλευτικής el
heal.classification Medicine
heal.classification Nursing
heal.classification Ιατρική
heal.classification Νοσηλευτική
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh00006614
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85093362
heal.classificationURI **N/A**-Ιατρική
heal.classificationURI **N/A**-Νοσηλευτική
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh91004203
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh92002828
heal.dateAvailable 10000-01-01
heal.language el
heal.access forever
heal.recordProvider Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας. Τμήμα Νοσηλευτικής el
heal.publicationDate 2006-09
heal.bibliographicCitation Κοτζαμπασάκη, Σ. (2006) Μοντέλα κλινικής νοσηλευτικής εκπαίδευσης: Eξέλιξη και επιδράσεις στη μάθηση των φοιτητών της Νοσηλευτικής. “Νοσηλευτική”.45 (3) el
heal.abstract Στόχος του άρθρου είναι να παρουσιάσει μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση τα μοντέλα κλινικής νοσηλευτικής εκπαίδευσης, την εξελικτική τους πορεία και τις επιδράσεις τους στη μάθηση των φοιτητών της Νοσηλευτικής. Στις πρώτες νοσηλευτικές σχολές, που ιδρύθηκαν στα μέσα του 19ου αιώνα, οι φοιτητές μάθαιναν με το σύστημα της «μαθητείας» υπό την επίβλεψη της προϊσταμένης του τμήματος, που είχε την ευθύνη τους. Σύντομα, η ανάγκη για περισσότερους και καλύτερα εκπαιδευμένους νοσηλευτές οδήγησε στην ανάπτυξη των νοσηλευτικών σχολών και την ανάληψη της κλινικής διδασκαλίας από τους κλινικούς καθηγητές, που αποτελούσαν εκπαιδευτικό προσωπικό του ακαδημαϊκού ιδρύματος. Τα προβλήματα αυτού του μοντέλου, με σημαντικότερο την αδυναμία του κλινικού καθηγητή να ενσωματώσει τους φοιτητές στη νοσηλευτική ομάδα του τμήματος και να τους κοινωνικοποιήσει στο νοσηλευτικό ρόλο, οδήγησαν στην αναζήτηση και χρήση άλλων μοντέλων. Σ’ αυτά τα μοντέλα, η κλινική νοσηλευτική εκπαίδευση ανατίθεται σε ένα νοσηλευτή του κλινικού χώρου, που μαζί με τη φροντίδα των ασθενών έχει ταυτόχρονα και την ευθύνη της κλινικής εκπαίδευσης ενός ή δύο φοιτητών της Νοσηλευτικής. Τα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι αυτό το μοντέλο είναι αποτελεσματικό τόσο για την κοινωνικοποίηση όσο και για τη μάθηση των φοιτητών της Νοσηλευτικής. Ένα τρίτο είδος αποτελούν τα συνεργατικά μοντέλα, τα οποία είναι μια σύνθεση των δύο προαναφερθέντων. Υποστηρίζεται πως κάθε μοντέλο έχει ισχυρά και αδύνατα σημεία και η επιτυχία τους εξαρτάται από τους ίδιους τους επαγγελματίες και το ενδιαφέρον τους για τους φοιτητές και τη νοσηλευτική εκπαίδευση. el
heal.publisher Εθνικός Σύνδεσμος Νοσηλευτών Ελλάδος el
heal.publisher Hellenic National Graduate Nurses Association en
heal.journalName Νοσηλευτική el
heal.journalName Hellenic Journal of Nursing en
heal.journalType peer-reviewed
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αρχεία Μέγεθος Μορφότυπο Προβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες