Περίληψη: Σε αυτή την εργασία εξετάζεται η ασφάλεια ενός
πληροφοριακού συστήματος ξενοδοχειακής μονάδας. Η σχεδίαση,
δημιουργία και συνετή διαχείριση ενός πληροφοριακού συστήματος είναι
βασικό στοιχείο σωστής διακυβέρνησης και διοικητικής δραστηριότητας. Σε
κάθε πληροφοριακό σύστημα πέραν των υπηρεσιών που παρέχει η μονάδα
στους πελάτες, θα πρέπει επίσης, όλες οι διοικητικές λειτουργίες και
ελεγκτικές αρμοδιότητες να είναι τηλεματικά καταχωρημένες. H εξασφάλιση
ενός ασφαλούς περιβάλλοντος λειτουργίας του συστήματος είναι
αρμοδιότητα διοικητική. Εξετάζονται οι διάφορες μορφές ασφάλειας που
μπορούν να παραχθούν σε ένα σύστημα καθώς και τα απαραίτητα μέτρα
και έλεγχοι που πρέπει να ληφθούν για την πρόληψη, ανίχνευση και
επίλυση βλαβών, οριζόμενων σαν αποκλίσεις από την ορθή λειτουργία του
συστήματος. Το επίπεδο ασφάλειας γενικότερα και όχι μόνο του
πληροφοριακού συστήματος είναι αρμοδιότητα και δείκτης υψηλού
επιπέδου διακυβέρνησης της μονάδας. Προτείνεται για πρώτη φορά σε
ελληνικά ξενοδοχεία η δυνατότητα διατήρησης ενός υψηλού επιπέδου
ασφάλειας συμπεριλαμβανομένων και του εξοπλισμού της μονάδας καθώς
και των προσωπικών πραγμάτων των πελατών, μέσω συνδυασμού
μοντέρνων τεχνολογιών CRM και RFID.
Abstract: In this paper the security issues for proper functioning of a tourist
information system are examined. The design and wise management of an
information system are basic elements for proper management activities. In
every information system, not only the services provided to the customers
should be included, but also all management orders and the corresponding
control schedule should be included as well. The abovementioned tasks are
main responsibilities of the management unit of the tourist enterprise. The
various forms of security of information system are examined as well as all
the necessary controls and actions that must be taken, for the error
detection prevention and correction whenever it is required. It is also
suggested for the first time in greek hotel units the ability to maintain safe
not only the equipment of the unit but also the personal items of the clients
of the hotel, via a combination of modern technologies, such as the CRM
and the RFID technology. All the abovementioned security procedure is
strictly necessary for a wise and efficient hotel management.