Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Νόβας, Δημήτρης Κ. el
dc.contributor.author Ζωντήρος, Δημήτρης el
dc.contributor.author Φίλιος, Σπύρος Π. el
dc.date.accessioned 2015-02-01T19:15:40Z
dc.date.available 2015-02-01T19:15:40Z
dc.date.issued 2015-02-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/5365
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject Marketing services
dc.subject Consumer satisfaction
dc.subject Υπηρεσίες Μάρκετινγκ
dc.subject Ικανοποίηση των πελατών
dc.subject Προαστιακός σταθμός
dc.subject Suburban railway
dc.title Quantitative methods in services marketing en
heal.type conferenceItem
heal.secondaryTitle an application in measuring suburban railway’s customers satisfaction en
heal.generalDescription ISSN Σειράς Πρακτικών: 1791 – 8499 el
heal.generalDescription Proceedings Series: 1791 - 8499 en
heal.classification Διοίκηση και οργάνωση
heal.classification Μεταφορές
heal.classification Administration
heal.classification Transportation
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2002007910
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2001008994
heal.classificationURI **N/A**-Διοίκηση και οργάνωση
heal.classificationURI **N/A**-Μεταφορές
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85031490
heal.contributorName Φράγκος, Χρήστος Κ. (1949-) (επιμ.) el
heal.language en
heal.access campus
heal.recordProvider Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Κατεύθυνση Διοίκησης Επιχειρήσεων. el
heal.publicationDate 2009-05
heal.bibliographicCitation Novas, D., Zondiros, D. and Filios, S. (2009). Quantitative methods in services marketing: an application in measuring suburban railway’s customers satisfaction. In Proceedings of the 2nd International Conference: Quantitative and Qualitative Methodologies in the Economic and Administrative sciences. Athens, 25th to 27th May 2009. Athens: TEI of Athens. pp. 328-333. en
heal.abstract Public transportation is a structural element of urban environment. Its necessity and utility is obvious. Customers’ satisfaction, i.e. passengers’ satisfaction of public transport is a field of research in services Marketing that aims at locating both the positive elements and the arising problems and suggest appropriate solutions. In this paper, a track- guided transport means is examined: the Suburban Railway that connects the city of Athens with certain suburbs and the satisfaction of passengers from its operation. The variables examined are stations’ access and environment, (customer) service offered by railway’s personnel, time, ambience and safety of transportation and, finally, ticket prices. The usefulness of each of these variables to the measurement of total satisfaction is assessed and a linear model for the prediction of total customer satisfaction is proposed. This means that total satisfaction can be measured effectively through the selected variables and provide useful information for company’s strategic marketing planning. en
heal.publisher Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας el
heal.publisher TEI of Athens en
heal.fullTextAvailability true
heal.conferenceName 2nd International Conference: Quantitative and Qualitative Methodologies in the Economic and Administrative Sciences en
heal.conferenceItemType full paper


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες