Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γεωργιουδάκη, Μαρία el
dc.contributor.author Μπαρμπουλέτου, Κυράτσω el
dc.date.accessioned 2014-06-02T15:43:05Z
dc.date.available 2014-06-02T15:43:05Z
dc.date.issued 2014-06-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/536
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.teiath.gr/sgtks/saet/ en
dc.subject Βυζαντινότροπα χαρακτηριστικά
dc.subject Μορφές
dc.subject Χρώμα
dc.subject Φως
dc.subject Τεχνική
dc.subject El Greco
dc.subject Έργα
dc.subject Ζωγράφοι - Ελλάς
dc.subject Θεοτοκόπουλος, Δομήνικος (1541-1614)
dc.title Βυζαντινότροπα χαρακτηριστικά και τεχνικές ιδιαιτερότητες στο έργο του El Greco – Ισπανική περίοδος el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Fine Arts--Visual arts--Examination and conservation of works of art
heal.classification Έργα τέχνης - Συντήρηση και αποκατάσταση
heal.classificationURI http://inkdroid.org/lcco/N8554-8585
heal.classificationURI **N/A**-Έργα τέχνης - Συντήρηση και αποκατάσταση
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι. Αθήνας, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης el
heal.publicationDate 2004
heal.bibliographicCitation Γεωργιουδάκη, Μαρία, Μπαρμπουλέτου, Κυράτσω (2004), ""Βυζαντινότροπα χαρακτηριστικά και τεχνικές ιδιαιτερότητες στο έργο του El Greco – Ισπανική περίοδος ", Τ.Ε.Ι. Αθήνας, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης el
heal.abstract Στην παρούσα εργασία με θέμα «Βυζαντινότροπα χαρακτηριστικά και τεχνικές ιδιαιτερότητες στο έργο του El Greco – Ισπανική περίοδος» θα επιδιώξουμε να εντοπίσουμε και να αναλύσουμε τα βυζαντινότροπα χαρακτηριστικά στο έργο του El Greco τα οποία απέκτησε στη γενέτειρά του Κρήτη, όπου και διδάχτηκε τη βυζαντινή τέχνη. Αφομοιώνοντας τα, εμπλούτισε το προσωπικό του ύφος που με τις τεχνικές του ιδιαιτερότητες κατάφερε να «απογειώσει» την τέχνη του στα τελευταία χρόνια στην Ισπανία. Η πορεία του Έλληνα δημιουργού μπορεί να διαιρεθεί σε τρεις περιόδους ή φάσεις: α) στα νεανικά του χρόνια στην Κρήτη (Κρητική περίοδος), β) στην περίοδο παραμονής του στη Βενετία και τη Ρώμη (Ιταλική περίοδος) και γ) στην ωριμότερη περίοδο, στην Ισπανία-Τολέδο (Ισπανική περίοδο). Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος (Α), Η Πορεία του Greco προς την Ισπανία, συνοψίζουμε το έργο του τα χρόνια που προηγήθηκαν της εγκατάστασης του Greco στην Ισπανία. Συγκεκριμένα χωρίζεται σε δύο κεφάλαια. Το κεφάλαιο 1, Σύντομη Παρουσίαση του έργου του El Greco, αφορά τη θεματολογία των έργων του ανά περιόδους και αναφέρονται ενδεικτικά ορισμένα από αυτά. Στο κεφάλαιο 2, Ο Greco στην Κρήτη, την Ιταλία και την Ισπανία, εξετάζουμε τις κοινωνικές και πολιτιστικές συνθήκες και γίνονται τεχνοτροπικές συγκρίσεις των έργων του με άλλων καλλιτεχνών με σκοπό την εύρεση επιρροών του από αυτούς. Η εξέταση αυτή γίνεται και στις τρεις περιόδους. Στο δεύτερο μέρος (Β), Βυζαντινότροπα χαρακτηριστικά και τεχνικές ιδιαιτερότητες στο έργο του El Greco - Ισπανική περίοδος, προσπαθούμε να εντοπίσουμε και να αναλύσουμε εκείνα τα βυζαντινότροπα χαρακτηριστικά που ο Greco κληρονόμησε από τις βυζαντινές του καταβολές. Μέσα από την εξελικτική τους πορεία και την προσαρμογή με τα στοιχεία των καλλιτεχνικών ρευμάτων της εποχής καταλήγουμε στην Ισπανική περίοδο, έκφραση της μοναδικής του προσωπικότητας και του πνευματικού του αγώνα για την ολοκλήρωση του ατομικού του ύφους. Αυτό το δεύτερο μέρος της εργασίας χωρίζεται σε πέντε κεφάλαια, όπου εξετάζουμε τα βυζαντινότροπα χαρακτηριστικά και τις τεχνικές ιδιαιτερότητες στη Σύνθεση και το Χώρο, τη Μορφή, το Χρώμα, το Φως και την Τεχνική αντίστοιχα. Έπειτα, ακολουθούν Συμπεράσματα που προέκυψαν μέσα από τη μελέτη των πηγών που είχαμε στη διάθεσή μας. Τέλος, στο Παράρτημα της εργασίας εμπεριέχονται μία Σύντομος Βιογραφία του ζωγράφου El Greco, Παρατηρήσεις στις Υπογραφές του El Greco καθώς και ο Κατάλογος Έργων του. el
heal.abstract In this project, titled “Byzantine-formed in El Greco’s style and his technical specialities – Period of Spain”, we try to find and analyze the byzantine-formed characteristics of El Greco’s work which he obtained in Crete where he learned the byzantine art. Assimilating them, he enriched his personal style and with his technical specialities he managed to “bring to the top” his art in the last years in Spain. El Greco’s way can be devided in three periods or phases: a) early years in Crete (Period of Crete), b) the period where he lived in Venice and Rome (Period of Italy) and c) mature period in Spain - Toledo (Period of Spain). The project is seperated in two parts. In first part (A), “Greco’s way to Spain”, we sum up his work the years before living in Spain. Especially, is seperated in two chapters. Chapter 1, A Brief presentation of El Greco’s work, concerns the themes of his paintings in each period and are refered some indicative paintings. In chapter 2, Greco in Crete, Italy and Spain, we examine the sociable and civillized conditions and we compare Greco’s paintings with other artists’ paintings in order to find if and how he was influenced by them. This examination is made in all three periods. In second part (B) , “Byzantine-formed in El Greco’s style and his technical specialities – Period of Spain”, we try to find and analyze those characteristics that Greco inherited by his byzantine roots. Through their evolytion and adaptation with the artistic environments of his era we end in the period of Spain, which is an expression of his unique personality and his spiritual fight for the completion of his personal style. This second part of the project is seperated in five chapters, where we examine Greco’s byzantine-formed characteristics and his technical specialities in Composition and Space, Figure, Color, Light and Technique. Then, there are Inferences that we made through the study of our sources. Finally, the Appendix of the project, contains a Brief Biography of the artist El Greco, Remarks on El Greco’s Signatures and a Catalogue of Paintings. en
heal.tableOfContents ΠΡΟΛΟΓΟΣ.......................................................................................................................... 1 ABSTRACT......................................................................................................................... ..2 ΜΕΡΟΣ Α Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ GRECO ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ EL GRECO............................... 5 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 O GRECO ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ, ΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ ....................... 9 Εισαγωγή................................................................................................................................ .10 2. 1. Ο Greco στην Κρήτη – Κρητική Περίοδος............................................................... 10 2. 2. Ο Greco στην Ιταλία – Ιταλική Περίοδος............................................................... ..21 2. 3. Ο Greco στην Ισπανία – Ισπανική Περίοδος........................................................... 32 ΜΕΡΟΣ Β ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΤΡΟΠΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ EL GRECO - ΙΣΠΑΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΚΑΙ Ο ΧΩΡΟΣ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ GRECO........................................ 38 Εισαγωγή................................................................................................................................. 39 1. 1. Η σύνθεση και ο χώρος στην Κρητική Περίοδο του Greco..................................39 1. 2. Η σύνθεση και ο χώρος στην Ιταλική Περίοδο του Greco.................................... 42 1. 3. Η σύνθεση και ο χώρος στην Ισπανική Περίοδο του Greco................................. 46 1. 3.1. Η έννοια του χώρου κατά το Greco..........................................................................46 1. 3.2. Διάταξη μορφών..........................................................................................................48 1. 3.3. Χρωματική διαίρεση του ζωγραφικού χώρου.........................................................50 1. 3.4. Σχέση χώρου – χρόνου............................................................................................... 51 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Η ΜΟΡΦΗ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ GRECO.......................................................................... 55 2. 1. Αναλογίες της μορφής................................................................................................. 56 2. 2. Επιμήκυνση – Εξαΰλωση της μορφής....................................................................... 57 2. 3. Κίνηση του ανθρώπινου σώματος............................................................................. 58 2. 4. Χειρονομίες – Συμβολισμός στη μορφή................................................................... 60 2. 5. Επανάληψη εικονογραφικών τύπων και στάσεων στη μορφή........................... 65 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ GRECO........................................................................ 67 Εισαγωγή................................................................................................................................ 68 3. 1. Το χρώμα στη βυζαντινή ζωγραφική....................................................................... 68 3. 2. Το χρώμα στη βενετική ζωγραφική.......................................................................... 71 3. 3. Το χρώμα στο έργο του Greco..................................................................................... 72 3. 3.1. Η εξέλιξη της παλέτας του Greco............................................................................. 72 3. 3.2. Το πλάσιμο της σάρκας.............................................................................................. 74 3. 3.3. Το χρώμα στην Ισπανική περίοδο του Greco.......................................................... 77 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 ΤΟ ΦΩΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ GRECO............................................................................... 80 Εισαγωγή................................................................................................................................. 81 4. 1. Το φως στη βυζαντινή τέχνη...................................................................................... 81 4. 2. Το φως στη βενετική τέχνη......................................................................................... 82 4. 3. Το φως στο έργο του Greco......................................................................................... 83 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΟΥ GRECO.............................................................................................. 93 Εισαγωγή................................................................................................................................. 94 5. 1. Τεχνική της βυζαντινής ζωγραφικής....................................................................... 94 5. 2. Τεχνική της βενετικής ζωγραφικής.......................................................................... 95 5. 3. Η τεχνική του Greco..................................................................................................... 97 5. 3.1. Πινελιά........................................................................................................................ 105 5. 3.2. Σχέση Μορφής – Όγκου........................................................................................... 108 5. 3.3. Σχέση Μορφής – Φόντου.......................................................................................... 108 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ.......................................................................................................... 113 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α. Σύντομος βιογραφία του Ζωγράφου El Greco................................................. 120 Β. Παρατηρήσεις στις υπογραφές του El Greco.................................................... 132 1. O τύπος ΧΕΙΡ ΔΟΜΗΝΙΚΟΥ......................................................................................... 132 2. Ο σύνθετος τύπος με κεφαλαία γράμματα...................................................................133 3. Ο σύνθετος τύπος με μικρά γράμματα.......................................................................... 134 Γ. Κατάλογος Έργων του El Greco.............................................................................. 137 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ............................................................................................................... 144 el
heal.advisorName Αϊβάζογλου, Αχιλλέας el
heal.committeeMemberName Αϊβάζογλου, Αχιλλέας el
heal.academicPublisher Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης el
heal.academicPublisherID teiath
heal.numberOfPages 150
heal.fullTextAvailability false
heal.dateCreated 2004


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

  • Όνομα: Byzantine.zip
    Μέγεθος: 29.01Mb
    Μορφότυπο: Άγνωστο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες