Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σωτηροπούλου, Παρασκευή el
dc.date.accessioned 2014-06-02T17:02:11Z
dc.date.available 2014-06-02T17:02:11Z
dc.date.issued 2014-06-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/544
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.teiath.gr/seyp/socialwork/index.php?lang=el en
dc.subject Κώφωση
dc.subject Αλλοδαπός
dc.subject Κωφοί - αλλοδαποί μαθητές
dc.subject Ένταξη κωφών - αλλοδαπών μαθητών
dc.title Η ένταξη των κωφών-αλλοδαπών μαθητών, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε ειδικά σχολεία στην Ελλάδα el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Social Sciences--Social pathology. Social and public welfare.--Social service. Social work. Charity
heal.classification Κοινωνικές επιστήμες
heal.classification Κοινωνική εργασία
heal.classificationURI http://inkdroid.org/lcco/HV40-69
heal.classificationURI **N/A**-Κοινωνικές επιστήμες
heal.classificationURI **N/A**-Κοινωνική εργασία
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι. Αθήνας, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας el
heal.publicationDate 2009
heal.bibliographicCitation Σωτηροπούλου, Παρασκευή (2009), "Η ένταξη των κωφών-αλλοδαπών μαθητών, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε ειδικά σχολεία στην Ελλάδα", Τ.Ε.Ι. Αθήνας, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας el
heal.tableOfContents Ευχαριστίες……………………………………………………………………………...………2Περιεχόμενα.…………………………………………………………………………………….3 Πρόλογος ………………………………………………………………………………………..6 Εισαγωγή ………………………………………………………………………………………..7 Κεφάλαιο 1ο. Εισαγωγή στην Κώφωση……………………………………………………9 Α. Εννοιολογική προσέγγιση όρων «βαρήκοος» και «κωφός»…………………………………9 Β. Αίτια Κώφωσης – Βαρηκοΐας……………………………………………………………….11 β. 1. Αίτια τύπου αγωγιμότητας………………………………………………………..….....12 β. 2. Αίτια νευροαισθητηρίου τύπου…………………………………………..…………..….12 Γ. Η Γλώσσα των Κωφών……………………………………………………………………..13 Δ. Νομοθεσία για Κωφά – Βαρήκοα άτομα……………………………………………………15 Σχήμα 1. Αλληλεπιδράσεις μεταξύ παραμέτρων ICF…………………………………………..15 δ. 1. Ιατρικό και κοινωνικό μοντέλο για την κατανόηση της «αναπηρίας»………………….....16 δ. 2. ICF-Σύγχρονο επιστημονικό σύστημα ταξινόμησης και αξιολόγησης της «αναπηρίας»...…18 δ. 3. Κάρτα Λειτουργικότητας………………………………………………………...…….19 δ. 4. Θετικές επιπτώσεις συστήματος ICF για άτομα με αναπηρίες……………………............21 Σχήμα 2. Θετικά ICF………………………………………….………………………...…..21 δ. 5. Νέες νομοθετικές ρυθμίσεις…………………………………………………….………22 δ. 6. Παλαιότερες νομοθετικές ρυθμίσεις που ισχύουν μέχρι και σήμερα……………………...23 Ε. Περίληψη 1ου κεφαλαίου…………………………………………………………………25 Κεφάλαιο 2ο. Η Εκπαίδευση των Κωφών…………………………………………………...26 Α. Αναδρομή στην Εκπαίδευση των Κωφών…………………………………………...…..….26 α. 1. Ιστορική Αναδρομή στην εκπαίδευση των Κωφών………………………………………26 α. 2. Αναδρομή στην εκπαίδευση Κωφών στην Ελλάδα………………………………………27 Β. Η Εκπαίδευση των Κωφών ………………………………………...………………………28 Γ. Συστήματα επικοινωνίας στην εκπαίδευση του Κωφού παιδιού……………………………31 Δ. Ένταξη και Ενσωμάτωση των Κωφών……………………………………………………...34 Ε. Περίληψη 2ου κεφαλαίου…………………………………………………………………38 Κεφάλαιο 3ο. Νέα δεδομένα στη εκπαίδευση των Κωφών…………………………………39 Α. Νέες ανάγκες και επαναπροσδιορισμός του ρόλου της εκπαίδευσης στην Ελλάδα……..…39 Β. Επαναπροσδιορισμός του ρόλου της Εκπαίδευσης σε Σχολεία Κωφών…………………...40 Γ.Η ένταξη των Κωφών-Αλλοδαπών μαθητών στην Ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα………………………………………………………………………………...40 γ. 1. Καταγραφή προβλημάτων των κωφών αλλοδαπών μαθητών στα γλωσσικά μαθήματα….....42 Δ. Επικοινωνία και Αποδοχή από τη σχολική μονάδα…………………………………………43 Ε. Ο ρόλος της οικογένειας στην ένταξη των Κωφών Αλλοδαπών μαθητών………………….45 ΣΤ. Περίληψη 3ου Κεφαλαίου……………………………………………………………….47 Κεφάλαιο 4ο. Ποιοτική έρευνα……………………………………………………………….48 Α. Βιβλιογραφική Ανασκόπηση………………………………………………………............. 48 Β. Σκοπός της έρευνας…………………………………………………………….…………...48 Γ. Μεθοδολογία της έρευνας………………………………………………………………...…49 γ. 1. Επιλογή και Χαρακτηριστικά των μαθητών του δείγματος………………………….…...49 γ. 2. Αξιοπιστία – Εγκυρότητα των αποτελεσμάτων και Ηθικά Ζητήματα…………….…….…50 Δ. Ευρήματα – συζήτηση……………………………..………………………………………..51 Διάγραμμα 1: Οι δυνατότητες ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης των Κωφών αλλοδαπών μαθητών στα ειδικά σχολεία Κωφών & Βαρήκοων της Ελλάδας………………………………………........54 Διάγραμμα 2: Ο κωφός αλλοδαπός μαθητής καλείται να επικοινωνεί στην καθημερινότητά του στις παραπάνω διαφορετικές γλώσσες……………………………………………………..…56 Διάγραμμα 3: Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι κωφοί αλλοδαποί μαθητές σε μαθησιακό και γλωσσικό επίπεδο…………………………………………………………………...………56 Διάγραμμα 4: Τα μειονεκτήματα της παρεχόμενης εκπαίδευσης των Ειδικών Σχολείων Κωφών & Βαρήκοων…………………………………………………………………………………..58 Διάγραμμα 5: Τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, όσον αφορά στην εκπαίδευση και στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των κωφών μαθητών των Ειδικών Σχολείων Κωφών & Βαρήκοων.….60 Ε. Συμπεράσματα – προτάσεις…………………………………………………..……………..61 ΣΤ. Περίληψη 4ου Κεφαλαίου………………………………………………….……………64 Κεφάλαιο 5ο. Η Κοινωνική Εργασία σε πλαίσια εκπαίδευσης με Κωφούς αλλοδαπούς μαθητές…..………………………………………………………………………………….65 Α. Καθορισμός της κοινωνικής εργασίας σε εκπαιδευτικά ιδρύματα…………………….……65 Β. Ο ρόλος της Κοινωνικής Υπηρεσίας σε ειδικό σχολείο Κωφών & Βαρήκοων………….…66 β. 1. Κοινωνική εργασία σε μικρο-επίπεδο: μαθητή – οικογένεια……………………………...67 β. 2. Κοινωνική εργασία με ομάδες κωφών αλλοδαπών μαθητών……………………………...68 β. 3.Ο/η κοινωνικός/ή λειτουργός ως μέλος της διεπιστημονικής ομάδας………………………70 β. 4. Κοινωνική εργασία σε μακρο-επίπεδο: κοινότητα…………………………………….….70 Γ. Κοινωνική εργασία και Εξατομικευμένο Οικογενειακό Πρόγραμμα κοινωνικής αποκατάστασης μαθητών με κώφωση………………………………………………………….71 Δ. Ειδική εκπαιδευτική αγωγή - Ο ρόλος της κοινωνικής εργασίας…………………………...73 Ε. Ρόλος του Κοινωνικού Λειτουργού σε πλαίσιο με Κωφούς αλλοδαπούς μαθητές…………76 ΣΤ. Περίληψη 5ου κεφαλαίου……………………………………..…………………………79 Κεφάλαιο 6ο. Συμπεράσματα – Προτάσεις………..…………………………………………80 Α. Συμπεράσματα …………………………………...…………………………………………80 Β. Προτάσεις ……………………………………………………..……………………………84 i. Σε επίπεδο Νομοθεσίας – Κοινωνίας……………………….…………………………….84 ii. Σε επίπεδο Υγείας και Πρόνοιας………………..…………...…………………………....85 iii. Σε επίπεδο Θεσμικό – Διοικητικό…………………………………………………………87 iv. Σε επίπεδο Παιδαγωγικό – Διδακτικό ………………..…………………….......................89 v. Σε επίπεδο Κοινωνικής ένταξης………………………...…………………………………90 vi. Σε Επιστημονικό επίπεδο ……………………………...…………………………………92 Βιβλιογραφία……………………………………………………………………………..……93 Α. Ελληνική Βιβλιογραφία………………………………………………………………..……93 Β. Ξενόγλωσση Βιβλιογραφία…………………………………………………………………95 Γ. Ιστοσελίδες……………………………………………………………………………..……97 Παράρτημα…………………………………………………………………………………….98 Παράρτημα 1……………………………………………………………………………….......98 Παράρτημα 2…………………………………………………………………………………...99 Παράρτημα 3………………………………………………………………………………….100 el
heal.advisorName Παπαθανασίου, Μαρία el
heal.committeeMemberName Παπαθανασίου, Μαρία el
heal.academicPublisher Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας el
heal.academicPublisherID teiath
heal.numberOfPages 101
heal.fullTextAvailability true
heal.dateCreated 2009


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

  • Όνομα: deaf.doc
    Μέγεθος: 3.926Mb
    Μορφότυπο: Microsoft Word

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες