Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Assadourian, Romy en
dc.date.accessioned 2015-02-03T08:31:07Z
dc.date.issued 2015-02-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/5529
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.dratte.gr/DRATTE/V10.html el
dc.title Analysis on the process of attracting foreign filmmakers and the way their films can contribute to strengthen a destination brand en
heal.type journalArticle
heal.secondaryTitle the case of Greece en
heal.classification Geography
heal.classification Tourism
heal.classification Γεωγραφία
heal.classification Τουρισμός
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85053986
heal.classificationURI ://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85136255
heal.classificationURI **N/A**-Γεωγραφία
heal.classificationURI **N/A**-Τουρισμός
heal.dateAvailable 10000-01-01
heal.language en
heal.access forever
heal.recordProvider Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας el
heal.publicationDate 2009-09
heal.bibliographicCitation Assadourian, R. (2009) Analysis on the process of attracting foreign filmmakers and the way their films can contribute to strengthen a destination brand: the case of Greece. "Tourism Issues". 10. p. 28-53. en
heal.abstract Abstract:The purpose of this paper is to get insight in the way Greece attracts foreign film producers to the country and in what way these films can contribute to the destination branding of Greece. More specifically, this paper presents the case study of the film Mamma Mia! which has been shot on the islands of Skopelos, Skiathos and partly on Pelion in the year 2008. The way this film can contribute to the destination promotion of Greece has been explored, as well as the reasons for Dutch tourists for wanting to visit a specific destination because of film. Surveys are held with Dutch tourists between the age of 16 and 70 in order to get insight in the image the Dutch tourist has from Greece by means of film. The results are used for recommendations to the Greek National Tourism Organisation / Ministry of Tourism on how to position Greece as an interesting filming location to attract more foreign film producers to the country. Next to that it can be used for recommendations on the promotion of films that take place in Greece, in order to attract more tourists to Greece. en
heal.publisher ΔΡ.Α.Τ.Τ.Ε.- Ινστιτούτο Τουριστικών Μελετών και Ερευνών el
heal.journalName Τουριστικά θέματα el
heal.journalName Tourism Issues en
heal.journalType non peer-reviewed
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

  • Όνομα: GREECE LIGHTS CAMERA TRAVEL.pdf
    Μέγεθος: 1.866Mb
    Μορφότυπο: PDF

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες