Περίληψη:Η ολοένα αυξανόμενη ένταση του ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων ως
αποτέλεσμα της παγκοσμιοποίησης των αγορών, απαιτεί από αυτές την
αναθεώρηση των στρατηγικών για τον τρόπο παραγωγής των εκροών τους. Η
επιβίωσή τους στην αγορά (εσωτερική και διεθνή) προϋποθέτει την κατάκτηση και
διασφάλιση συγκριτικών στρατηγικών ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων. Ανάμεσα
σε αυτά συγκαταλέγεται και το κόστος παραγωγής. Στην προσπάθεια κατάκτησης
ηγετικής θέσης, όσον αφορά το κόστος παραγωγής, σημαντικό ρόλο παίζουν οι
επιχειρηματικές αποφάσεις Make or Buy. Η εργασία αυτή επιχειρεί να προσεγγίσει
τα κριτήρια, βάσει των οποίων λαμβάνονται οι παραπάνω επιχειρηματικές
αποφάσεις και προσδιορίζονται οι αντίστοιχες στρατηγικές ανταγωνισμού.
Abstract:The continuous increasing intense of competition among enterprises, as a result of market globalization, demands from them the strategic revision concerning the way of producing their outflows. Their survival in the market (internal and international) presupposes the conquest and security of strategic relatively competitive advantages. Among all these, cost of production is also included. In this direction, of trying to conquest the leader position concerning the cost of production, the Make or Buy enterprise decisions play a significant role. This essay makes an endeavor to approach the criteria that according to them the above enterprise decisions and the respective strategies are specified.