Περίληψη:Στο υφιστάμενο περιβάλλον της οικονομικής και κοινωνικής
παγκοσμιοποίησης, η σύγχρονη τουριστική-ξενοδοχειακή επιχείρηση στοχεύει στην
ενδυνάμωση της δημόσιας εικόνας της, με απώτερο σκοπό την ενίσχυση του
ανταγωνιστικού της πλεονεκτήματος. Στο πλαίσιο αυτό, η τουριστική-ξενοδοχειακή
επιχείρηση έχει τοποθετήσει σε πρωτεύουσα θέση την υιοθέτηση, ενσωμάτωση και
εφαρμογή νομικών διατάξεων, αλλά και αρχών και αξιών, που αναφέρονται στην
περιβαλλοντική υπευθυνότητα. Η υπευθυνότητα αυτή, πέραν από την ενίσχυση του
προφίλ και της αποδοχής της τουριστικής-ξενοδοχειακής επιχείρησης, διασφαλίζει
την προστασία του περιβάλλοντος, ενώ παράλληλα συνεισφέρει και συντελεί στην
αειφόρο ή βιώσιμη ανάπτυξη κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορέσουν να
διατηρηθούν οι φυσικοί πόροι και για τις επόμενες γενεές. Η προαναφερόμενη
ανάπτυξη σε καμια περίπτωση δεν πρέπει να γίνεται με κόστος την ατμοσφαιρική,
εδαφική και υδατική υποβάθμιση.
Η παρούσα επιστημονική μελέτη στοχεύει στην ανάδειξη της
περιβαλλοντικής υπευθυνότητας και στην περαιτέρω συμβολή της υπευθυνότητας
αυτής στην αποτελεσματικότητα, ευδοκίμηση και επιτυχία της σύγχρονης
τουριστικής-ξενοδοχειακής επιχείρησης. Παράλληλα, προσδίδει στην επιχείρηση
αυτή το συγκριτικό πλεονέκτημα, που θεωρείται αναγκαίο στο σημερινό
ανταγωνιστικό, παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον.
Abstract:In the existing environment of the economic and social globalization, the modern
tourist-hotel enterprise, aims at the improvement of its public image, with ultimate
aim, the strengthening of its competitive advantage. In this context, the tourist-hotel
enterprise has made its top priority the adoption-incorporation and application of
legal provisions, but also principles and values, that refer to the environmental
responsibility. This responsibility, beyond strengthening the image of tourist-hotel
enterprise and ensuring its acceptance in society, it also ensures the protection of
environment, while at the same time it contributes and affects the sustainable or
viable development in a way that the natural resources are preserved for the next
generations. The above mentioned development should not take place in any way
at the expense of atmosphere, land or water degradation.
The current scientific study, aims to highlight the environmental responsibility and
its contribution in the effectiveness and success of the modern tourist-hotel
enterprise. At the same time, it offers the necessary comparative advantage for an
enterprise in the current competitive, globalized environment.