Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κώστας, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Γκίνης, Αλέξανδρος - Αλβέρτος el
dc.contributor.author Πολίτης, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Κακλής, Παναγιώτης Δ. el
dc.date.accessioned 2015-02-03T20:36:27Z
dc.date.issued 2015-02-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/5600
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-02447-9_69 en
dc.subject Evacuation simulation
dc.subject Ship motions
dc.subject Motion-induced interruptions
dc.subject Προσομοίωση εκκένωσης
dc.subject Κινήσεις πλοίων
dc.subject Κίνηση-προκαλούμενη από διακοπές
dc.title Motions effect for crowd modeling aboard ships en
heal.type book
heal.classification Marine engineering
heal.classification Shipbuilding
heal.classification Ναυτιλία
heal.classification Ναυπηγική
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85081157
heal.classificationURI http://zbw.eu/stw/descriptor/13066-5
heal.classificationURI **N/A**-Ναυπτιλία
heal.classificationURI **N/A**-Ναυπηγική
heal.identifier.secondary DOI 10.1007/978-3-319-02447-9_69
heal.dateAvailable 10000-01-01
heal.language en
heal.access forever
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι. Αθήνας, Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών, Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Μηχανικών Τοπογραφίας & Γεωπληροφορικής el
heal.publicationDate 2012
heal.bibliographicCitation Kostas, K.V., Ginnis, A.-A.I., Politis, C.G. and Kaklis, P.D. (2012). Motions effect for crowd modeling aboard ships. Pedestrian and Evacuation Dynamics 2012,pp 825-833.Switzerland: Springer International Publishing el
heal.abstract Pre-computed ship-motion history has been used in the multi-user Virtual Reality (VR) system VELOS in conjunction with a kinematically-oriented inclination steering behavior as simple means for considering the ef-fects of ship motion on simulated passengers’ movement. This first approach does not account for the dynamic nature of the phenomenon, thus ignoring mo-tion accelerations. Ship-motion accelerations, however, are critical to the as-sessment of a person’s balancing and/or sliding aboard ships and consequently to its capability of performing an assigned task. In this work, we are focusing on the exploitation of pre-computed ship motions and accelerations and we in-vestigate the usage of the concepts of Motion-Induced Interruptions (MIIs) and tipping coefficients in modeling the effects of ship-motion accelerations on pas-sengers. en
heal.publisher Springer International Publishing en
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες