Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μάνθιου, Αικατερίνη el
dc.contributor.author Schrier, Thomas en
dc.date.accessioned 2015-02-04T11:40:24Z
dc.date.issued 2015-02-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/5618
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source http://www.dratte.gr/DRATTE/V13.html el
dc.subject Adoption
dc.subject Electronic Word of Mouth
dc.subject Hotel industry
dc.subject Information quality
dc.subject Source credibility
dc.subject Usefulness
dc.subject Έγκριση
dc.subject Ξενοδοχειακή βιομηχανία
dc.subject Ποιότητα πληροφορίας
dc.subject Αξιοπιστία πηγής
dc.subject Χρησιμότητα
dc.title A comparison of traditional vs electronic word of mouth in the Greek hotel market en
heal.type journalArticle
heal.secondaryTitle an exploratory study en
heal.classification Geography
heal.classification Tourism
heal.classification Γεωγραφία
heal.classification Τουρισμός
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85053986
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85136255
heal.classificationURI **N/A**-Γεωγραφία
heal.classificationURI **N/A**-Τουρισμός
heal.keywordURI http://skos.um.es/unescothes/C01834
heal.dateAvailable 10000-01-01
heal.language en
heal.access forever
heal.recordProvider Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας el
heal.publicationDate 2010-09
heal.bibliographicCitation Manthiou, A. and Schrier, T. (2010). A comparison of traditional vs electronic word of mouth in the Greek hotel market: an exploratory study. Tourism Issues .13. p.88-107. en
heal.abstract Abstract: Electronic word of mouth (eWOM) communication has begun increasing in popularity as a marketing tool. However, research in the area of traditional written forms of WOM communication compared to online travel eWOM review websites is scant. The purpose of this study is to examine international tourists’ perceptions of traditional written forms of travel review guidebooks compared to online travel review websites for Greek hotels. This exploratory study utilizes a model developed from previous research to examine the constructs that make up information quality, source credibility, information usefulness, and information adoption. The result indicated that there are different factors which are utilized by consumers in the adoption of information between printed travel guidebooks and online travel reviews. en
heal.publisher ΔΡ.Α.Τ.Τ.Ε.- Ινστιτούτο Τουριστικών Μελετών και Ερευνών el
heal.journalName Τουριστικά θέματα el
heal.journalName Tourism Issues el
heal.journalType non peer-reviewed
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

  • Όνομα: A COMPARISON OF TRADITIONAL.pdf
    Μέγεθος: 476.9Kb
    Μορφότυπο: PDF

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες