Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σύρου, Νίκη el
dc.contributor.author Ελευσινιώτης, Ιωάννης el
dc.contributor.author Καλοκαιρινού, Αθηνά el
dc.contributor.author Σουρτζή, Παναγιώτα el
dc.date.accessioned 2015-02-06T20:22:27Z
dc.date.issued 2015-02-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11400/5772
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.source www.hjn.gr el
dc.subject Primary school teachers
dc.subject School hygiene
dc.subject Γνώσεις
dc.subject Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης
dc.subject Μεταδοτικά νοσήµατα
dc.subject Σχολική υγιεινή
dc.subject Σχολικός νοσηλευτής
dc.subject Knowledge
dc.subject Communicable diseases
dc.subject School nurse
dc.title Διερεύνηση από σχολικό νοσηλευτή των γνώσεων, στάσεων και της συμπεριφοράς των εκπαιδευτικών για τη σχολική υγιεινή el
heal.type journalArticle
heal.generalDescription Ερευνητική εργασία el
heal.classification Medicine
heal.classification Public health
heal.classification Ιατρική
heal.classification Δημόσια υγεία
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh00006614
heal.classificationURI http://lod.nal.usda.gov/28292
heal.classificationURI **N/A**-Ιατρική
heal.classificationURI **N/A**-Δημόσια υγεία
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh98001463
heal.keywordURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85118338
heal.dateAvailable 10000-01-01
heal.language el
heal.access forever
heal.recordProvider Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας.Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας. Τμήμα Νοσηλευτικής el
heal.publicationDate 2013
heal.bibliographicCitation Σύρου, Ν., Ελευσινιώτης, Ι., Καλοκαιρινού, Α. και Σουρτζή, Π. (2013). Διερεύνηση από σχολικό νοσηλευτή των γνώσεων, στάσεων και της συμπεριφοράς των εκπαιδευτικών για τη σχολική υγιεινή. "Νοσηλευτική". 52 (3). el
heal.abstract Το σχολείο, εκτός από το ρόλο του να µεταδίδει πολιτιστικά αγαθά και γνώσεις, έχει ευθύνη να παρέχει ένα υγιεινό περιβάλλον, στο οποίο η προαγωγή της ψυχικής και σωµατικής υγείας, η εξάλειψη των παραγόντων κινδύνου και η πρόληψη των ασθενειών αποτελούν αδιαµφισβήτητες προτεραιότητες. Σκοπός της µελέτης ήταν η διερεύνηση από σχολικό νοσηλευτή των γνώσεων, στάσεων και της συµπεριφοράς των εκπαιδευτικών πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης στα θέµατα υγιεινής σχολικού περιβάλλοντος (κτιριακές εγκαταστάσεις-εξοπλισµός), που αφορούν στην πρόληψη µεταδοτικών νοσηµάτων. Υλικό και Μέθοδος: Η παρούσα µελέτη επισκόπησης και συσχέτισης πραγµατοποιήθηκε, κατόπιν πιλοτικής µελέτης, σε εκπαιδευτικούς, που προήλθαν από τυχαίο στρωµατοποιηµένο δείγµα δηµοτικών σχολείων επαρχιακού νοµού, τον Οκτώβριο και Νοέµβριο του 2011. Συµµετείχαν 405 εκπαιδευτικοί (ανταπόκριση 75,14%). Τα δεδοµένα συλλέχθηκαν µε ανώνυµο ερωτηµατολόγιο, το οποίο αναπτύχθηκε για την παρούσα µελέτη. Πραγµατοποιήθηκε περιγραφική ανάλυση των δεδοµένων µε το στατιστικό πρόγραµµα SPSS 20.0. Η εσωτερική συνοχή του ερωτηµατολογίου ελέγκθηκε µε τον δείκτη Cronbach’s α. Όλες οι µετρήσεις έγιναν σε επίπεδο σηµαντικότητας α= 0,05. Αποτελέσµατα: Οι εκπαιδευτικοί βρέθηκε να έχουν µέτρια γνώση για τη σχολική υγιεινή. Στατιστικά σηµαντικά υψηλότερη γνώση είχαν οι γυναίκες (p=0,029), όσοι είχαν παιδιά (p=0,003) και όσοι είχαν σχετική εκπαίδευση στη σχολική ασφάλεια και υγεία (p=0,002) και στις Πρώτες Βοήθειες (p=0,043). Ο συνοπτικός δείκτης στάσης έλαβε µέση τιµή 80,61, δηλαδή οι εκπαιδευτικοί είχαν θετική στάση για τη σχολική υγιεινή, µε τους άνδρες (p=0,044), τους διευθυντές (p=0,000) και όσους εκπαιδευτικούς είχαν ειδικότητα (p=0,003) να υπερέχουν. Θετικότερη συµπεριφορά βρέθηκε να έχουν οι δάσκαλοι (p=0,004), οι διευθυντές (p=0,000) και όσοι είχαν διά βίου εκπαίδευση (p=0,007). Τέλος, διαπιστώθηκε θετική, αν και ασθενής, συσχέτιση ανάµεσα στη γνώση και στη στάση (r=0,108), στη γνώση και στη συµπεριφορά (r=0,125), καθώς και στη στάση και τη συµπεριφορά (r=0,149) των εκπαιδευτικών σε θέµατα σχολικής υγιεινής. Συµπεράσµατα: Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης έχουν ελλείψεις στις γνώσεις τους για την υγιεινή του σχολικού περιβάλλοντος, ενώ θετικές διαπιστώθηκαν οι στάσεις και η συµπεριφορά τους στα θέµατα αυτά, οι οποίες όµως χρήζουν περαιτέρω βελτίωσης. Τα ευρήµατα της παρούσας µελέτης θα µπορούσαν να χρησιµοποιηθούν για την οργάνωση κατάλληλης εκπαίδευσης στο σύνολο των εκπαιδευτικών, ώστε να µπορούν να συµβάλλουν αποτελεσµατικά στην ελαχιστοποίηση των κινδύνων για την υγιεινή στα σχολεία. el
heal.publisher Εθνικός Σύνδεσμος Νοσηλευτών Ελλάδος el
heal.journalName Νοσηλευτική el
heal.journalName Hellenic journal of Nursing en
heal.journalType peer-reviewed
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αρχεία Μέγεθος Μορφότυπο Προβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες